کد خبر 17728
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

روزشمار انتخابات؛

۴۰ روز تا انتخابات/ روایت رد صلاحیت برخی بهارستانی‌ها/ اسامی ۱۵۶۰ نامزد تایید شده اصلاح طلب منتشر شود

۴۰ روز تا انتخابات/ روایت رد صلاحیت برخی بهارستانی‌ها/ اسامی ۱۵۶۰ نامزد تایید شده اصلاح طلب منتشر شود

چهل روز مانده به انتخابات، سخنگوی ستاد انتخابات اعلام کرد که تعداد حوزه‌های الکترونیک اضافه نخواهد شد.

به گزارش نمایندگان، چهل روز تا انتخابات ۱۴۰۲ باقیمانده است.

 سوده نجفی معاون امور بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تهران از سیاسیون درخواست کرد: تعداد قابل توجهی از نمایندگان، زنان باشند.

وی گفت: از گروه‌های سیاسی انتظار می‌رود که بانوان نیز در انتخابات آتی تعداد قابل توجهی نماینده در عرصه رقابت انتخاباتی داشته باشند.

معمولاً در لیست‌های مورد حمایت جریانات سیاسی و احزاب طیف‌ها و گروه‌های مختلفی از جامعه همچون مهندسان، فرهنگیان، هنرمندان و جوانان و… به عنوان نمایندگان این قشر حضور دارند و تعدادی نیز برای آنها در نظر می‌گیرند اما موضوع بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است و اگر بخواهیم از حیث نمایندگی بررسی کنیم، بانوان دربرگیری بیشتری دارند و این موضوع اهمیت توجه به بانوان در لیست‌های انتخاباتی را می‌طلبد.

امکان بارگزاری اطلاعات نامزدهای انتخابات در تلوبیون 

رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: نامزدهای انتخابات می‌توانند تمام اطلاعات مکتوب و ویدیوهای تبلیغاتی خود را در تلوبیون بارگذاری کنند.

اسامی نامزدهای اصلاح‌طلب منتشر شود

غلامحسین کرباسچی خطاب به وزارت کشور گفت: من خبر ندارم که این اصلاح‌طلبانی که ادعا می‌شود تایید صلاحیت شدند چه کسانی هستند.  

وی پیشنهاد داد که؛ اگر واقعا ۱۵۶۰ اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت کرده‌اند فهرست اسامی آن‌ها را منتشر کنند.

 جلسه‌ای با صادق محصولی نداشته‌ایم

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شورای ائتلاف دو هدف دارد، اول افزایش مشارکت و دوم به‌وجود آمدن یک مجلس انقلابی و کارآمد.

وی افزود: امیدواریم هم مردم در پای صندوق‌های رای حضور باشکوه و عزت‌آفرینی داشته باشند و هم مجلسی تشکیل شود که به اصول انقلاب معتقد باشد و جهادگونه کار کند و با همکاری، همدلی و با ریل‌گذاری در مسیر کار دولت در خدمت مردم باشد.

حداد عادل ادامه داد: هنوز جلسه‌ای با صادق محصولی تشکیل نشده است، اما درصدد هستیم که با دوستان مذاکره کنیم و ان‌شالله به سوی وحدت گام عملی برداریم.

فهرست واحد اصولگرایان ناممکن نیست

محمد متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: راهبرد اصلی شورای وحدت تحقق مشارکت بالا در انتخابات است. فهرست ۳۰ نفره شورای وحدت در تهران تا نیمه بهمن نهایی می‌شود.

تاکنون بحثی درباره سرلیستی در شورای وحدت صورت نگرفته است. کارویژه شورای وحدت انسجام تشکیلاتی و تولید محتوا درباره مهمترین مسائل کشور است.

تولید محتوا برای حکمرانی مهمتر از پیروزی در انتخابات است. هدف شورای وحدت از حمایت از رئیسی تغییر ریل‌گذاری ایجاد شده در دولت گذشته بود.

 گفتمان نیروهای انقلاب در تهران باید به سراسر کشور گسترش یابد

اسماعیل کوثری عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب و نماینده تهران در مجلس گفت: جلسات و همایش‌هایی که نیروهای انقلابی در این ایام برگزار می‌کنند اثرات بسیار زیادی دارد و باعث هماهنگ‌تر شدن نیروهای انقلابی با یکدیگر و بررسی مسائل روز می‌شود.

وی افزود: نیروهای انقلابی باید مباحثی را که در تهران همایش‌های تهران برگزار می‌شود را به شهرستان‌ها هم منتقل کنند و گفتمان نیروهای انقلاب در کشور گسترش پیدا کند.

«جبهه انقلاب و شورای ائتلاف به عنوان محور وحدت نیروهای انقلابی در کشور عمل خواهد کرد و تمام تلاش خود را برای گرم تر کردن فضای انتخابات و تشکیل یک مجلس انقلابی به کار خواهد بست.»

  تعداد حوزه های انتخابی الکترونیک ثابت است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس ماده ۱۱۰ قانون انتخابات(که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده)، حداقل در یک هشتم از حوزه‌های دارای تعدد کرسی می‌توانست با تایید شورای نگهبان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.  

با پیشنهاد وزارت کشور و پس از شبیه‌سازی شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در چهار حوزه انتخابی موافقت کرد.»

وی گفت: به روسای ستاد انتخاباتی استان چهار حوزه انتخابی(قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر)، برای برگزاری انتخابات الکترونیک ابلاغیه صادر شد.  

در این دوره براساس مجوزی که شورای نگهبان صادر کرده است، این دو فرایند اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

پشت‌پرده ردصلاحیت برخی نمایندگان مجلس به روایت اسدالله بادامچیان

دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: نماینده‌ یا داوطلب انتخابات می‌گوید چرا من را به خاطر التزام نداشتن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت کرده‌اند؟ از او باید پرسید وقتی‌ وارد مجلس شدی چه داشتی و الان چه داری، ماشینت چه بود و الان چیست؟ خانه‌ات کجا بود و حالا کجاست. بعد از نمایندگی بچه‌هایش در خارج زندگی می‌کنند یا کسب‌وکارهای آن‌چنانی دارند؛ خب از کجا؟

«ما نمی‌گوییم فرزندان نمایندگان یا وزرا کاسبی نکنند، اما مثلاً شرکت فرزند فلان نماینده یک‌مرتبه قرارداد مقاطعه فلان پروژه مهم را به سفارش پدر نماینده‌اش می‌گیرد؛ این را باید عوض کنیم، چون نماینده‌ای که در جیبش باز است، دهانش بسته است.»

«مشکل این است این تشکیلات شخص‌گرا هستند و حول افراد پدید آمده‌اند. این یک آفت و مشکل است که به‌جای تحزب، تشکیلات شخص‌گرا رشد کنند که فاصله زیادی با مدل علمی احزاب دارد.»

انتهای پیام 

کد خبر 17728

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =