کد خبر 19111
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

متکی:

ازجلسه با ذوالنور نتیجه نگرفتم/ فقط نامزد ریاست می‌شوم

ازجلسه با ذوالنور نتیجه نگرفتم/ فقط نامزد ریاست می‌شوم

متکی با بیان اینکه"بنده و آقای ذوالنوری نامزدهای نگاه تحول‌خواه هستیم"، در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ائتلاف نامزدهای - به تعبیر وی- تحول‌خواه گفت: ما جلسه ۲ ساعته باهم داشتیم اما نتیجه نگرفتیم.

به گزارش نمایندگان، منوچهر متکی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از قطعی بودن کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست مجلس، تردیدی ندارد.

مردم مجلس را کارآمد نمی‌بینند؛ باید این نگاه تغییر کند

وی گفت: ما از ابتدا که برای مجلس انتخاب شدیم، با ارزیابی مجموعه شرایط داخلی، خارجی و دو مولفه مهم مردم در یک سو و مجلس در سوی دیگر، شرایط را بررسی کردیم؛ باور جدی دارم که مردم نگاه خاصی به مجلس دارند. مردم مجلس را کارآمد نمی‌بینند این نگاه باید تغییر کند و این نمی‌شود مگر اینکه در کارکرد و رویکرد مجلس تغییر به‌وجود بیاید. لذا در مجلس ما دو رویکرد داریم؛ رویکرد مبتنی بر تحول و رویکرد مبتنی بر ادامه وضع موجود. ادامه وضع موجود نگاه مردم را نسبت به مجلس سخت‌تر می‌کند و باورشان ضعیف‌تر می‌شود و امیدشان کمتر می‌شود.

متکی تصریح کرد: اما در نگاه تحولی، اگر مردم احساس کنند یک عده‌ای آمدند و می‌خواهند در مجلس تحول ایجاد بکنند این تاحدودی در فضای عمومی و افکار عمومی جامعه اثر مثبت می‌گذارد. با چنین نگاهی من مصمم شدم که وارد حوزه سازوکارهای مجلس، اداره مجلس و ریاست مجلس بشوم و در این میدان هستیم برای اینکه بتوانیم انشاءالله اثرگذار باشیم.

به همراه آقای ذوالنور و قالیباف؛ سه گزینه اصلی ریاست هستم

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره کاندیدای انتخابات ریاست‌مجلس، گفت: به نظرم سه کاندیدای جدی وجود دارند؛ بنده. آقای ذوالنوری و آقای قالیباف.  دو نگاه بر انتخابات هیئت رئیسه حاکم است؛ نگاه تحول‌خواه و نگاه حفظ وضع موجود.

"نامزد جدی با رویکرد تحولی 2 نفر هستند نه 5 نفر. بنده و آقای ذوالنور هستیم. اینکه اخیراً برخی از دوستان تغییر نظر دادند به خودشان مربوط است و اعلام بکنند ممکن است 3 نفر بشود. اگر دوستان دیگری قبلا اعلام کردند که برای ریاست نمی‌آیند مثل آقایان حاج بابایی، پژمانفر، رسایی، دکتر حسینی، آقای نبویان، بنابراین اگر شما این اسامی را از لیست خارج بکنید، دو نفر باقی می‌ماند و حرکتی هم که آقای نیکزاد داشت، برای بحث نایب رئیسی بود. اخیرا شنیده می‌شود که احتمالا ایشان تغییر نظر داده که البته تصمیم شخصی خود ایشان است".

وی در پاسخ به این سؤال که " شهادت آیت‌الله رئیسی چه تاثیری می‌تواند در انتخابات ریاست مجلس داشته باشد؟"، گفت: من فکر می‌کنم که تاثیر اساسی انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام برای آن دسته از نامزدهایی که در هیئت رئیسه هستند و ضمناً بنا دارند که نامزد ریاست جمهوری بشوند ممکن است، تاثیرگذار باشد چون ممکن است بخواهند علاوه بر ریاست مجلس، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری هم باشند.

متکی، گفت:کسانی که می‌خواهند نامزد انتخابات ریاست جمهوری بشوند در خصوص اینکه نامزد ریاست مجلس بمانند یا نه، مطالعه بیشتری داشته باشند. البته این به خودشان و چارچوب‌های خودشان مربوط است.

نیکزاد گفته کاندیدای ریاست نمی‌شود

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد با  وجود شرایط جدید، آقای نیکزاد نامزد ریاست مجلس شوند گفت: البته هر احتمالی وجود دارد. اما درست‌ترین احتمال آن چیزی است که از زبان ایشان شنیده شود.من تحلیل خاصی در این زمینه ندارم منتظرم ببینیم دکتر نیکزاد نظری که اعلام می‌کند چیست.

 روایتی از جلسه دوساعته با ذوالنور؛ نتیجه نگرفتیم

متکی با بیان اینکه"بنده و آقای ذوالنوری نامزدهای نگاه تحول‌خواه هستیم"، در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ائتلاف نامزدهای - به تعبیر وی- تحول‌خواه گفت: ما جلسه مفصلی نزدیک به دو ساعت با هم داشتیم. بعد از اینکه معلوم شد که از آن 5 نفر من و آقای ذوالنور مصمم هستیم، راهکار یکی شدن این بود که با هم بنشینیم. دو ساعت نشستیم و من در آن نشست دلایلی را خدمت ایشان عرض کردم، ایشان هم شنیدند البته ایشان به هیچ یک از آن دلایل پاسخ ندادند اما معتقدند که هم خودشان را مناسب می‌دانند هم زمینه رای دارند و در میدان می‌مانند.

منتخب مردم تهران، گفت که بعد از دو ساعت جلسه با مجتبی‌ذوالنوری درباره یکی شدن برای انتخابات ریاست مجلس، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال " با وجود کاندیداتوری همزمان شما و آقای ذوالنوری برای ریاست مجلس آیا میزان احتمال پیروزی جریان به تعبیر شما تحول‌خواه کمتر نمی‌شود" تصریح کرد: اولاً ما هنوز زمان داریم. ثانیا در میدان انتخابات قاعدتا اگر 290 نماینده حضور داشته باشند، برنده 146 رای باید کسب کند تا انتخاب شود. لذا دو نامزد در میدان خیلی منافات ندارد. و نامزد شدن دو نامزد از جریان تحول‌ خواه لزوماً به معنای پیروزی رقیب نیست.

 پایداری حامی قالیباف است؛ امنا و صبح‌ ایران سکوت کرده‌اند

متکی با بیان اینکه سبد رای او و مجتبی ذوالنوری متفاوت است و البته بخشی از این سبد رای ممکن است مشترک باشد، درباره حمایت برخی‌ گروه‌ها از قالیباف گفت: آنچه مشخص است این است که جبهه پایداری حامی آقای قالیباف است؛  من با دوستان اصولگرا در تماس هستم و نظراتم را هم گفته‌ام منتهی باید خودشان تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال در صورتی که احتمال پیروزی شما در انتخابات ریاست مجلس کمتر شود، آیا احتمال دارد کاندیدای نائب رئیسی یا ریاست کمیسیون امنیت ملی شوید، گفت: وقتی الان کاندیدای ریاست مجلس هستم درباره بخش‌های دیگر نظری نمی‌دهم. بنده نامزد نایب رئیسی نمی‌شوم. چون من معتقدم که در سرچشمه باید کار مجلس سامان پیدا بکند که آن اداره مجلس است که نکته دارد.

انتهای پیام 

کد خبر 19111

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =