کد خبر 19398
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

قبل از 8 تیر با این هوش مصنوعی صحبت کنید!

قبل از 8 تیر با این هوش مصنوعی صحبت کنید!

نسخه آزمایشی ابزار هوش مصنوعی ایرانی برای انتخابات راه‌اندازی شد

به گزارش نمایندگان، 

در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران، مدلی از هوش مصنوعی توسط تعدادی از جوانان دانشگاهی در ایران توسعه پیدا کرده که می‌تواند به انتخاب بهتری برای اصل شرکت در انتخابات و البته نامزد مورد نظر برای تصدی کرسی ریاست جمهوری بینجامد.

این هوش مصنوعی در آدرس https://megamodel.ir در دسترس است، برای اینکه بیشتر در مورد آن بدانیم، سری زدیم به همین آدرس و با صفحه‌ای روبه رو شدیم که چهار ابزار جالب و کاربردی در آن گنجانده شده است.

قبل از 8 تیر با این هوش مصنوعی صحبت کنید!

محبوبیت کاندیداها را در لحظه رصد کنید

افکارسنجی انتخابات، نخستین ابزاری است که در سمت راست صفحه دیده می‌شود؛ این بخش خودش شامل دو قسمت است:  تحلیل کنش‌ها و واکنش‌ها در 6 ساعت گذشته و نمودار زمانی محبوبیت کاندیداها در پلتفرم که اطلاعات جالبی در مورد 6 نامزد انتخابات امسال در خود دارند.

قطعا برای هر ایرانی حتی اگر فعلا قصد شرکت در انتخابات را نداشته باشد هم جالب است که بداند کدام یک از آنها در حال حاضر و به صورت بر خط، اقبال بیشتری از سوی مردم دارند و احتمال رأی آوری کدامشان بیشتر است.

اطلاعات در این بخش بر اساس درصدهای مثبت، منفی و خنثی در دو پلتفرم ایکس (توییتر سابق) و اینستاگرام ارائه می‌شوند و کاربران امکان انتخاب روز و ساعت‌های مد نظر خود را دارند.

این ابزار دقیقا این اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد به همین دلیل بعید است کسی نامی از این هوش مصنوعی بشنود و حداقل یک بار روی این گزینه‌ها کلیک نکند.

سوال‌های نامحدود از نامزدهای انتخابات

بخش دوم، «پرسش از نامزدها» ست که امکان مطرح کردن سوالات مختلف از نامزدهای انتخاباتی را دارد؛ ویژگی این قسمت، پاسخ‌گویی براساس مواضع و سوابق نامزدهاست که البته محدودیتی هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

هر کاربر برای پرسیدن سوالات خود، ابتدا وارد سایت شود که این کار با وارد کردن شماره تلفن همراه امکان‌پذیر است و سپس با انتخاب نامزد مورد نظر و نوشتن سوال، پاسخ آن را بر مبنای موضع‌گیری‌ها و گفته‌های قبلی آنها دریافت می‌کند.

سوال و جواب در این بخش در قالب رابط کاربری جذابی صورت می‌گیرد که به شکل چت کردن در شبکه‌های اجتماعی است و تجربه جالبی را برای سوال کنندگان رقم می‌زند.

قبل از 8 تیر با این هوش مصنوعی صحبت کنید!

تحلیل کامنت‌های بقیه را بخوانید!

احتمالا این بخش از این هوش مصنوعی، برای کاربران حرفه‌ای شبکه‌های اجتماعی یا آنهایی که زمان زیادی از وقت خود را در این فضاها می‌گذرانند جذاب باشد؛ از آنجا که «کامنت خوانی» یکی از سرگرمی‌های خیلی از ماست، این بخش دقیقا با همین موضوع اما به شکل دیگری توسعه یافته که شامل تحلیل نظرات کاربران در پلتفرم‌ها پیرامون نامزدهای انتخابات و مواضع آنهاست.

قبل از 8 تیر با این هوش مصنوعی صحبت کنید!

شما در این بخش می‌توانید لینک پست مد نظرتان را در شبکه‌های اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، یوتیوب و اینستاگرام وارد کرده و سپس تحلیل کاملی از نظرات کاربران را در مورد آن مطلب در اختیار داشته باشد که به صورت چارت گرافیکی و درصدهای مثبت، منفی و خنثی ارائه می‌شود.

قبل از 8 تیر با این هوش مصنوعی صحبت کنید!

بخش چهارم این مدل هوش مصنوعی هم که «خبرنگار انتخابات» نام گرفته، ابزاری کارآمد برای اطلاع‌ یافتن از آخرین مواضع نامزدها، اخبار منتشر شده از سوی ستادهای تبلیغاتی یا خبرهای مرتبط با انتخابات و کاندیداهاست.

به این ترتیب تمام اخبار انتخابات به صورت انحصاری و با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان سردبیر پوشش داده می‌شوند همچنین توسط این ابزار، رصد تمام خبرگزاری‌های داخلی به صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد.

قبل از 8 تیر با این هوش مصنوعی صحبت کنید!

امروزه هوش مصنوعی نقش مهمی در تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی دارد. با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی (NLP)، می‌توان اطلاعات ارزشمندی از پست‌ها، نظرات، لایک‌ها و تعاملات کاربران استخراج کرد. این تحلیل‌ها به شرکت‌ها و سازمان‌ها و البته افراد، کمک می‌کند تا روندها، نظرات و احساسات کاربران را درک کرده و استراتژی‌ یا انتخاب خود را بهبود بخشند. 

تحلیل کامنت‌های کاربران با استفاده از هوش مصنوعی، ابزاری قدرتمند برای درک بهتر نیازها و خواسته‌های افراد، طیف‌ها و گروه‌های اجتماعی است. این فناوری می‌تواند به طور خودکار نظرات را طبقه‌بندی کرده، مشکلات مشترک را شناسایی و حتی پاسخ‌های مناسب را پیشنهاد دهد. 

در انتخابات ریاست جمهوری امسال، هوش مصنوعی ابزارهای کارآمدی برای تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی نتایج ارائه می‌دهد. با تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها و سایر منابع اطلاعاتی، می‌توان الگوهای رفتاری رای‌دهندگان را شناسایی و حتی نتایج انتخابات را پیش‌بینی کرد. همچنین، از هوش مصنوعی می‌توان برای شناسایی و مبارزه با اطلاعات غلط و کمپین‌های تاثیرگذاری منفی استفاده کرد.

انتهای پیام

کد خبر 19398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =