کد خبر 19618
۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

تاجگردون:

دیوان محاسبات باید دستگاهی مستقل و ثابت قدم شود

دیوان محاسبات باید دستگاهی مستقل و ثابت قدم شود

رئیس کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد ما این است که دیوان محاسبات را یک دستگاهی مستقل، تخصصی و ثابت قدم کنیم تا ساختار فنی دیوان و استقامت لازم در این نهاد به خوبی حفظ شود.

به گزارش نمایندگان، غلامرضا تاجگردون با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی و انتخاب فرد اصلح برای تصدی کرسی ریاست و دادستانی آن اظهار کرد: دیوان محاسبات نهاد و بازوی نظارتی مجلس در مسائل مالی و دیگر موضوعات مقرراتی در کشور است.

نماینده مردم «گچساران و باشت» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیوان محاسبات یک دستگاه کاملاً تخصصی است، با این حال به دلایلی، مدتی است که یک نگاه سیاسی به آن می شود.

رئیس کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع رویکرد ما این است که دیوان محاسبات را یک دستگاهی مستقل، تخصصی و ثابت قدم کنیم تا ساختار فنی دیوان و استقامت لازم در این نهاد به خوبی حفظ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع در حال حاضر کاندیداهای محترمی از دولت و نمایندگان مجالس قبل در این بخش ثبت نام کردند که سوابق آنها برای تصدی بر کرسی ریاست و دادستانی دیوان محاسبات در کمیته دیوان محاسبات مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تاجگردون اظهار کرد: با این حال نباید فراموش کنیم که دیوان محاسبات مهمترین و تنها ابزار نظارتی است که بر کل ارکان اجرایی کشور قضاوت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد خبر 19618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =