کد خبر 19904
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

فاطمی در صحن مجلس:

وزرای دولت چهاردهم باید به شعارهای رئیس جمهور باور داشته باشند

وزرای دولت چهاردهم باید به شعارهای رئیس جمهور باور داشته باشند

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: حرف بنده آن است که تک تک اعضای کابینه باید به برنامه، شعارها و رویکردهای رئیس جمهور باور داشته باشند.

به گزارش نمایندگان،  احمد فاطمی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۲۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه دولت مسعود پزشکیان اظهار کرد: آقای رئیس جمهور! شما در زمان انتخابات وعده دادید که کابینه‌ای مبتنی بر وفاق ملی تشکیل می‌دهید که در عمل هم این اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: البته ما می‌دانیم که این رفتار و رویکرد شما انتقادات زیادی را در جامعه به وجود آورده است. بخشی از رأی دهندگان به شما فکر می‌کردند که با رأی خود می‌توانند برخی ازسیاست‌ها و رویکردها را تغییر دهند و الان معترض هستند؛ اما بنده ایمان دارم که تصمیم شما برای تشکیل کابینه وفاق و همدلی و انسجام ملی نشان از عزم جدی شما برای آن است تا با ائتلاف همه نیروها و افراد توانمند بتوانید مشکلات، چالش‌ها و نظام مسائل کشور را حل کنید.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تردید ندارم که این سنگ بنایی که شما گذاشتید، سرانجامی نیکو ختم خواهد داشت اما این موضوع شرط و شروطی دارد و بنده به واسطه این شرط و شروط‌ها اینجا هستم و به عنوان مخالف صحبت می‌کنم.

فاطمی ادامه داد: شرایط بنده آن است که تک تک اعضای کابینه پزشکیان علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای رئیس جمهور باور داشته باشند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از همکاران خود در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که در زمان رأی گیری درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی، بر اساس توانمندی به افراد رأی دهند نه مسائل سیاسی و از سوی دیگر و نباید با شخم زدن در گذشته افراد، آنان را وادار به اعتراف گیری کرد.

وی متذکر شد: یکی از وزرای پیشنهادی با صداقت صحبت می‌کرد و می‌گفت کاش این کار را در گذشته انجام نمی‌دادم اما متأسفانه می‌دیدید که برخی از همکاران ما طوری از وی سوال می‌کردند که گذشته وی را یادآوری می‌کردند که گویا می‌خواستند او را وادار به اعتراف کنند که این کار درست نیست.

وی گفت: زمزمه‌هایی در مجلس شنیده می‌شود که حدود ۴ وزیر پیشنهادی پزشکیان نمی‌توانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند اما ما تلاش می‌کنیم که کابینه وفاق ملی رأی بیاورد وگرنه وفاق ملی به یک امر تهی از محتوا تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 19904

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =