کد خبر 20098
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

ذاکر در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد

افزایش مبلغ یارانه‌ها مطالبه مجلس و مردم/ دولت لایحه دهد

افزایش مبلغ یارانه‌ها مطالبه مجلس و مردم/ دولت لایحه دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش مبلغ یارانه‌ها، درخواست نمایندگان است و نیاز است که این مبلغ افزایش یابد زیرا این رقم باید با نیاز جمعیت و تورم تناسب داشته باشد.

سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نمایندگان  با بیان اینکه افزایش مبلغ یارانه‌ها، خواسته نمایندگان نیز هست، گفت: مبلغ یارانه‌ها باید تغییر پیدا کند زیرا این رقم باید با نیاز جمعیت و تورم تناسب داشته باشد و این درخواست با خواسته مردم و تورم مطابقت دارد.

وی افزود:  مبلغ یارانه ها از چهار پنج سال پیش تاکنون ۴۵ تومان بوده و بعد از افزایش به ۳۰۰ و ۴۰۰ هار تومان تغییری نکرده است. طی این مدت یارانه حامل های انرژی آزاد شده بود مبلغ یارانه از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ تومن ۴۰۰ تومن رسید و الان پنج سال است که تغییری نکرده است. درسته یارانه نقدی تغییر پیدا کرده یارانه غیر نقدی تغییری نداشته است و  مقداری افول پیدا کرده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: باید به فکر سفره مردم باشیم؛ یکی از سیاست های حکومت گرفتن دست مستمندان و اقشار کم درآمد و بی‌درآمد است اما اکنون حتی درآمدکارگران و کارمندان با تورم به روز نیست.

یارانه ها باید با تورم و نیاز جامعه متناسب باشد

وی با اشاره به اظهارات رییس جمهوری در خصوص معیشت مردم گفت: دولت باید در این زمینه لایحه دهد تا مجلس با کار کارشناسی بتواند افزایش یارانه ها را قانونی کند. اگر می خواهیم به مردم کمک کنیم باید هدفمند با جامعه و نیاز جامعه هدف باشد و متناسب سازی یارانه با تورم و برابر قانون تامین اجتماعی انجام شود.


ذاکر با اشاره به قانون برنامه ۵ ساله هفتم تصریح کرد: در این قانون بر حمایت از اقلام اساسی تاکید شده و باید برای اجرای آن اقدام کنیم. اگر دولت لایحه نداد مجلس باید بر اساس نیاز مردم طرح ارائهه دهد و این در  کمیسیون اجتماعی نیز مطرح است چون کمیسیون اجتماعی مجلس  ۶۰ میلیون نفر مخاطب دارد. اما با توجه به اینکه طرح از سوی مجلس بار مالی دارد بهتر است که دولت در این خصوص لایحه دهد تا بودجه و منابع مالی آن را نیز در نظر بگیرد.


انتهای پیام

کد خبر 20098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =