کد خبر 20106
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

فلسفی در گفتگو با نمایندگان:

دولت هرچه سریعتر افزایش مبلغ یارانه‌ها را در دستور کار قرار دهد/ یارانه‌ متناسب با تورم تعیین شود

دولت هرچه سریعتر افزایش مبلغ یارانه‌ها را در دستور کار قرار دهد/ یارانه‌ متناسب با تورم تعیین شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هرچه زودتر افزایش مبلغ یارانه ها را در دستور کار قرار دهد و تعیین تکلیف کند، ما هم در مجلس آمادگی داریم کمک کنیم.

پیمان فلسفی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نمایندگان گفت:  خوشبختانه هدفمندی یارانه‌ها قانون دارد و باید  متناسب با  قانون موضوع را دنبال کنیم. این قانون ابعاد مختلفی دارد و تقریبا همه چیز را مشخص کرده، مشروط بر اینکه یارانه ها چه یارانه نقدی، چه یارانه غیر نقدی هدفمند باشد.

وی افزود: در متن قانون افزایش هدفمندی موارد مصرف و نحوه افزایش یارانه های نقدی تصریح شده و به نحوی که اگر افزایشی در میزان یارانه‌ها صورت گیرد این افزایش می بایست  متناسب با تورمی که در کشور وجود دارد، باشد. بخش غیر نقدی هم باید متناسب با نیازهای کشور  افزایش یابد و با هدف ارتقاء خدمات عمومی مورد توجه قرار گیرد که آنهم در قانون مشخص شده است. 

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد:  هدایت یارانه ها باید سمت تقویت یا ارائه خدمات عمومی عام المنفعه کار پسندیده ای است و امیدوار هستیم که دولت محترم هم هر چه سریعتر برای این موضوع تدبیر کند.

فلسفی گفت: دولت و مجلس باید تدابیری اتخاذ کنند تا کسانی که جزو دهک های دریافت کننده یارانه هستند، متناسب با شرایط روز و هزینه‌هایی که وجود دارد و متناسب با تورم بتوانند خدمات دریافت کنند و از یارانه‌ها بهره مند شوند.

نماینده مردم تهران افزود: دولت باید هرچه زودتر این را در دستور کار قرار دهد و تعیین تکلیف کند. هم وزارت اقتصاد و هم سازمان هدفمندی یارانه‌ها و هم دستگاه‌های دیگری که مرتبط با این موضوع هستند، هرچه زودتر این امر را در اولویت قرار دهند. ما هم در مجلس آمادگی داریم کمک کنیم.

وی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۴ باید تکلیف این موضوع هرچه زودتر روشن شود. امیدوار هستیم دولت با یک نگاه باز و کاربردی این مسئله را را در نظر داشته باشد و قانون هدفمندی یارانه‌ها به درستی رعایت شود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها در زمان خود خیلی قانون خوبی بود، اضافه کرد: در بعضی از مواقع چارچوب‌های این قانون طی سال‌های گذشته رعایت نشده و امیدواریم که دولت چهاردهم  چارچوب های این قانون رارعایت کند و در این مسیر قدم بردارد.

انتهای پیام

کد خبر 20106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =