کد خبر 20210
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

پرداخت تسهیلات به کشاورزان در کمیسیون اقتصادی

 پرداخت تسهیلات به کشاورزان در کمیسیون اقتصادی

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: در سال‌های اخیر با توجه به خشکسالی‌ها و ناترازی‌هایی کشاورزان صدمات زیادی دیدند که پرداخت تسهیلات به کشاورزان را در کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش نمایندگان، کرمان نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه امهال وام‌های کشاورزی را از طریق قانون برنامه هفتم دنبال و پیگیری می‌کنیم.

احمد انارکی‌محمدی با ‌اشاره به جلسه با امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اداری بخش کشکوئیه، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان بتوانیم مشکلات بخش را را حل کنیم. برخی مشکلات را در کوتاه‌مدت می‌توان رفع کرد و برخی به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی به زیرگذر ورودی کشکوئیه اشاره و بیان کرد: این زیرگذر ۶ سال قبل کلنگ‌زنی و اعتبار و ردیف داده شد، اما متأسفانه اجرا نشد. در نشستی که با شهردار و اعضای شورای شهر کشکوئیه داشتیم، نظرشان این بود در این محل یک میدان احداث شود. بنابراین لازم است جاده را به شهرداری و شهر کشکوئیه واگذار کنند تا مقدمات احداث یک میدان فراهم شود.

انارکی محمدی بیان کرد: البته این مسئله نیاز به بررسی قانونی دارد که مدیرکل راهداری استان قول داده مسائل فنی را بررسی کند و بهترین کار در این محل انجام شود که همه شرایط رعایت شده باشد.

وی به وجود ناترازی‌ها در کشور اشاره و عنوان کرد: گرمای شدید هوا در سال جاری که در دو شهرستان رفسنجان و انار تشکیل به وجود آمده بود و مدت زیادی هم ادامه پیدا کرد، خسارت زیادی را به محصول پسته وارد کرد. صحبت‌هایی با وزیر داشتیم و در کمیسیون بحث کردیم و امیدواریم در سال آینده این ناترازی‌ها وضعیت بدتری را به کشاورزان ایجاد نکند و بخشی از تامین برق را به کمک سرمایه‌گذاری‌های جدید حل کنیم.

انارکی‌محمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که برای بخش کشاورزی پیش آمده، در زمینه اشتغال جوانان با تعداد زیادی تحصیلکرده بیکار مواجه هستیم که دغدغه خانواده‌هاست و امیدوارم در مس سرچشمه در آینده نزدیک با سازوکارهایی که قرار است انجام شود و توسعه‌هایی که شکل بگیرد، تعداد زیادی از جوانان در این شرکت و مجموعه‌های آن از طریق آزمون و شرکت‌های پیمانکاری شاغل شوند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 20210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =