کد خبر 20243
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

مقتدایی به نمایندگان خبر داد:

کمیسیون امنیت پیگیر ساماندهی اتباع در مجلس است

کمیسیون امنیت پیگیر ساماندهی اتباع  در مجلس است

نایب رئیس کمیسیون امنیت خبر داد که کمیسیون به دنبال آن است که ساماندهی امور اتباع را در مجلس به عنوان یک ضرورت دنبال کند، ما به دنبال نزدیکتر کردن دیدگاه های سازمان ها، نهادها و دستگاهای ذیربط در این خصوص هستیم.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان، گفت: کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی بازدیدهای میدانی و تهیه گزارش هایی که می تواند مبنای تقنین یا نظارت های بعدی و مطالبات کمیسیون از دستگاه ها و نهادها قرار گیرد را در دستور کار خود دارد.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی خبر داد که دومین سفر کمیسیون امنیت ملی در این جهت سفری بود به مدت دوروز به کرمان بود، در این بازدید جنوب و مرکز کرمان جلساتی ارائه دادیم، و بازدیدهای میدانی از مناطق ومجموعه هایی که لازم است در خصوص آنها چاره اندیشی و اقداماتی انجام شود، بررسی شد.

بررسی قاچاق سوخت در جنوب شرق کشور 

وی افزود: استانداران ومسئولان استانی جنوب شرقی کشور و فرماندهی فراجا نیز در یکی از جلسات حضور داشتند، شورای تامین استان تشکیل شد و موضوعاتی نظیر قاچاق سوخت و اتباع و حمل و نقل‌های غیرقانونی، محوربخشی از جلسات بود.  موضوعاتی دیگر نظیر تامین زیرساخت ها و بهره گیری از ظرفیت های موجود در کرمان و برخی از استان های مجاور آن نیز بررسی شد.

مقتدایی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم که ساماندهی امور اتباع را در مجلس به عنوان یک ضرورت را دنبال کنیم، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دنبال نزدیکتر کردن دیدگاه های سازمان ها، نهادها و دستگاهای ذیربط در این خصوص است و معتقدیم هرچه زودتر ساماندهی در امور اتباع صورت گیرد، تا کسانی که به طور قانونی وارد کشور شده اند بتوانند  به فعالیت و مهاجرت قانونی خود برسند.

مقتدایی ادامه داد: ساماندهی اتباع کمک می کند که از حضور کسانی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده اند ممانعت های لازم به عمل آید، تا قانون و اهداف قانونی محقق شود.  همه کشور ها در زمینه مهاجرت برنامه ریزی و تدبیر دارند، جمهوری اسلامی ایران نیازمند هماهنگی هرچه بیشتر در این زمینه است.

وی اضافه کرد: اگر لازم باشد، تاسیس سازمان مرتبط با این ساماندهی اتباع در دستور کار است، موضوعاتی نظیر اتباع، قاچاق سوخت و تامین امنیت حداکثری جنوب شرق کشور  وسایر مناطق مرزی کشور در کانون توجه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

انتهای پیام 

کد خبر 20243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =