کد خبر 20248
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

حدادی در گفتگو با نمایندگان؛

دولت در مدیریت واردات خودرو شکست خورده؛ است/ استانداران باید اختیار بیشتری داشته باشند

دولت در مدیریت واردات خودرو شکست خورده؛ است/ استانداران باید اختیار بیشتری داشته باشند

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و چالش‌های مرتبط با واردات خودرو، فضای مجازی و ساماندهی اتباع؛ این موضوعات را نیازمند توجهو اهتمام جدی و قانونمندی جامع دانست.

به گزارش نمایندگان، علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ و عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با نمایندگان، موضوعات مختلفی را مطرح کرد از  نظارت بر کیفیت قطعات خودرو تا ضرورت افزایش اختیارات استانداران که  اهمیت زیادی دارد. انتقادهایی به عملکرد دولت در مدیریت واردات خودرو و عدم نظارت کافی بر کیفیت قطعات وارد کرد و بر لزوم ساماندهی فضای مجازی و رفع مشکلات قانونی تأکید داشت. همچنین، وی به اهمیت اعتماد مردم به استانداران و ضرورت ارتقاء اختیارات آنان برای توسعه مؤثر استان‌ها اشاره نمود.

مشروح گفتگوی نمایندگان با نماینده ساوجبلاغ را در ادامه می خوانید؛

در مورد چالش‌های واردات خودرو و نظارت بر کیفیت قطعات چه نظری دارید؟

حدادی: هنوز نتوانسته‌ایم به چالش‌ها و مطالبات مردم پاسخ مناسب بدهیم. در آغاز مجلس دوازدهم، وضعیت را بررسی کردیم و متوجه شدیم که آیین‌نامه داخلی وزارت صنعت دارای ایراداتی است. هدف اصلی مصوبه مجلس یازدهم، ایجاد توازن در قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی آن بود، همچنین رقابت‌پذیری و افزایش کیفیت خودروها نیز از دیگر اهداف بود. یکی از مشکلات جدی، عدم رعایت استانداردها توسط برخی قطعه‌سازان است که می‌تواند منجر به حوادث ناگوار شود. نظارت جدی بر کیفیت تولید قطعات خودرو ضروری است و بانک مرکزی نیز باید در تأمین ارز مؤثر عمل کند.

دولت در مدیریت واردات خودرو شکست خورده؛ است/ استانداران باید اختیار بیشتری داشته باشند

نمایندگان: درباره وضعیت دولت و خودروسازان چه انتقاداتی وارد است؟

حدادی : دولت باید ساماندهی مناسبی انجام دهد و اعتماد مردم را جلب کند. چرا دولت در واگذاری‌ها به‌طور واقعی عمل نمی‌کند و این دخالت‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است. خودروسازان باید پاسخگو باشند و در تصمیم‌گیری‌ها، مردم را مدنظر قرار دهند. نارضایتی‌های موجود ناشی از عدم تحقق وعده‌های ثبت‌نام خودروهاست که حقوق مردم را زیر سؤال می‌برد.

نمایندگان: در مورد توجه به نظارت و رقابت‌پذیری چه نظری دارید؟

حدادی: موضوع واگذاری و رقابت‌پذیری باید به‌طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد. نظارت وزارتخانه‌ها بر کیفیت قطعات باید جدی‌تر شود زیرا این امر مستقیماً با جان انسان‌ها مرتبط است. کمیسیون صنایع در تلاش است تا با وزیر جدید صنایع، آقای اتابک، همکاری کند و مسائل مرتبط با خودرو را ساماندهی کند.

نمایندگان:  با توجه به تاکید رهبری بر قانونمندی فضای مجازی، چه اقداماتی در زمینه فضای مجازی در دستور کار مجلس است؟

حدادی:  قانونمندی فضای مجازی و رفع چالش‌های کسب‌وکارهای کوچک نیازمند توجه و اقدام جدی است. تعیین تکلیف شبکه ملی اطلاعات و جلوگیری از فروش فیلترشکن‌ها از جمله موارد مهم است. با آقای هاشمی، وزیر ارتباطات، صحبت کرده ایم و کمیسیون صنایع آمادگی کامل خود را برای همکاری اعلام کرده است.

نمایندگان:  درباره اختیارات استانداران بفرمایید که تاثیری در مدیریت مناطق کشور و استان ها دارد؟

حدادی : افزایش اختیارات استانداران می‌تواند تأثیر مثبتی بر توسعه استان‌ها داشته باشد. اگر اختیارات لازم به استانداران داده نشود، مشکلات جدی و گره‌هایی در پیشرفت استان‌ها ایجاد خواهد شد. رئیس‌جمهور نیز به این نکته اشاره کرده‌اند که اختیارات استانداران باید در بخش‌های مختلف افزایش یابد. اعتماد مردم به استانداران و توانایی آن‌ها در حکمرانی صحیح بسیار مهم است. مثلا مشکلات کمبود آب در استان البرز و سوء مدیریت در بخش کشاورزی از جمله این مسائل است. در زمینه صنایع تولید دارو، استاندارانی که اختیارات لازم را ندارند با کمبود دارو مواجه می‌شوند و مشکلاتی در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها و حضور غیرقانونی اتباع خارجی وجود دارد.

دولت در مدیریت واردات خودرو شکست خورده؛ است/ استانداران باید اختیار بیشتری داشته باشند

نمایندگان: در خصوص ساماندهی اتباع بیگانه که امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، چه اقداماتی در دستور کار است؟

حدادی :  ساماندهی اتباع بیگانه نیازمند قوانین محکم و همکاری تمامی دستگاه‌ها، از جمله نیروی انتظامی و وزارت کشور، است. وجود اتباع غیرقانونی ممکن است تهدیداتی برای جامعه ایجاد کند و لازم است که اقامت و ساماندهی آن‌ها به شکل قانونی انجام شود.

انتهای پیام

کد خبر 20248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =