کد خبر 20264
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

نمایندگان با کلیات طرح تغییر در روند عضویت هیات رئیسه در کمیسیون‌ها مخالفت کردند

نمایندگان با کلیات طرح تغییر در روند عضویت هیات رئیسه در کمیسیون‌ها مخالفت کردند

نمایندگان مجلس با طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به آیین نامه داخلی مجلس مخالفت کردند که مربوط به تغییر در روند عضویت هیات رئیسه در کمیسیون‌ها بود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه با کلیات گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح یک فوریتی الحاق یک فوریتی یک تبصره به ماده ۶۲ قانون آیین نامه مخالفت کردند.

 اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد که درباره موضوع مذکور این موضوع محقق نشد. این طرح  درباره ایجاد تغییر در روند عضویت اعضای هیئت رئیسه مجلس در کمیسیون‌ها بود و در آن آمده بود که نباید اعضای هیئت رئیسه در کمیسیون خاصی عضویت داشته باشند، با این هدف که هم آنان به وظایف خود در هیئت رئیسه بهتر رسیدگی کنند و هم نمایندگانی که هنوز عضو هیچ یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس نشده‌اند، بتوانند در یکی از کمیسیون‌ها فعالیت کنند.

طبق ماده ۶۲ آئین نامه داخلی مجلس، هر نماینده ۶ ماه یک بار می‌تواند تقاضای تغییر کمیسیون خود را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند. انتقال به کمیسیون دیگر با رعایت نصاب مقرر در این آئین‌نامه و با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است.

نمایندگان همچنین در جلسه علنی امروزبا کلیات و جزییات گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تامین اجتماعی موافقت کردند.

انتهای پیام

کد خبر 20264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =