کد خبر 20304
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

سخنگوی کمیسیون امنیت؛

طرح ممنوعیت انتصاب مدیران با تابعیت مضاعف در کمیسیون امنیت بررسی شد

 طرح ممنوعیت انتصاب مدیران با تابعیت مضاعف در کمیسیون امنیت بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره جلسه امرز این کمیسیون گفت:سه موضوع اصلی مورد بررسی قرار گرفت: اصلاح و تصویب بخش‌هایی از آیین‌نامه داخلی کمیسیون، بررسی طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مدیران با تابعیت مضاعف، و گزارش سفر هیات کمیسیون به کشور آذربایجان.

به گزاش خبرنگار نمایندگان ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نمایندگان گفت: در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، که با حضور اعضای کمیسیون و مسئولین مربوطه برگزار شد، سه بخش مهم دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت در بخش اول؛ در این بخش، اصلاح و تصویب بخش‌هایی از آیین‌نامه داخلی کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این اصلاحات به منظور بهبود عملکرد و انطباق با شرایط کنونی کمیسیون، به تصویب رسید.  
در بخش دیگر جلسه، طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی مورد بررسی قرار گرفت. این طرح که شامل اصلاح مواد ۹۸۲ و ۹۸۹ قانون مدنی است، به منظور جلوگیری از تاثیرگذاری خارجی بر مدیران داخلی و حفظ امنیت ملی پیشنهاد شده است.

رضایی گفت: در بخش  سوم، علی خضریان، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گزارشی از سفر اخیر هیات کمیسیون به کشور آذربایجان ارائه داد. این سفر با دعوت سازمان شانگهای انجام شد و هدف اصلی آن نظارت بر انتخابات پارلمانی کشور آذربایجان بود. خضریان در گزارش خود به نکات کلیدی و نتایج این سفر اشاره کرد و به بررسی ابعاد مختلف این مأموریت پرداخت.

این جلسه به بررسی مسائل کلیدی و تنظیمات قانونی مرتبط با امنیت ملی و سیاست خارجی پرداخته و به تصویب طرح‌ها و گزارش‌های مهمی منجر شد.

انتهای پیام

کد خبر 20304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =