کد خبر 20435
۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

در گفتگو با نمایندگان مطرح شد؛

نظر مجلس بر تعطیلی شنبه است یا پنجشنبه؟

نظر مجلس بر تعطیلی شنبه است یا پنجشنبه؟

نماینده آذر شهر اسکو تبریز عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث بر سر این است که آیا تعطیلی‌ها باید در روز شنبه باشد یا پنجشنبه. برخی معتقدند که تعطیلی پنجشنبه به دلیل نهادینه شدن آن در فرهنگ مردم و روستاها باید حفظ شود، در حالی که دیگران به تعطیلی شنبه تأکید دارند.

علی جعفری آذر نماینده آذرشهر، اسکو ،تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان، با اشاره به قطعی نشدن تعطیلی پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: بحث اصلی حول مصوبه‌ای است که در مجلس قبلی به کاهش ساعت کاری اداری و تعیین روزهای تعطیل مربوط می‌شود. طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، ساعت کاری هفتگی باید به ۴۰ ساعت کاهش یابد. در این راستا، بحث بر سر این است که آیا تعطیلی‌ها باید در روز شنبه باشد یا پنجشنبه. برخی معتقدند که تعطیلی پنجشنبه به دلیل نهادینه شدن آن در فرهنگ مردم و روستاها باید حفظ شود، در حالی که دیگران به تعطیلی شنبه تأکید دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: نکته‌ای که مطرح شده این است که بسیاری از فعالیت‌ها به فضای الکترونیکی منتقل شده و ساعت و روز خاصی دیگر معنای گذشته را ندارد. همچنین، تعطیلی پنجشنبه در عرف مردم جا افتاده و بسیاری از مراسمات و دید و بازدیدها بر اساس آن تنظیم شده است. تغییر این رویه ممکن است زمان‌بر باشد و با زندگی روزمره مردم تداخل کند.

می افزود: ضرورت فراهم آوردن شرایطی برای ارتباطات خانوادگی و صله ارحام نیز مورد تأکید قرار گرفته است. این موضوع به عنوان یک نیاز اجتماعی مطرح شده که می‌تواند به نشاط اجتماعی کمک کند. همچنین، تأمین منابع مالی برای اجرای این مصوبه نیز از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 20435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    0 0
    لایحه دولت سیزدهم برای اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، جهت ایجاد وحدت رویه بین تعطیلات پایان هفته کارمندان دولتی مستقر در تهران و شهرستانها بوده است؛ لذا باید از انحراف از لایحه اصلی و افراط و افزایش بی مورد دامنه شمول این اصلاحیه اجتناب شود. زیرا کارگران، کارمندان بخش خصوصی، دبیران مدارس، کارکنان شیفیتی، اعضای هیات علمی و غیره تابع قوانین و مقررات خاص خود برای حضور در محل کار می باشند. به نظر می رسد حالا که تعطیلی شنبه ها منتفی شده است متاسفانه برخی شیطنت ها برای افزایش دامنه شمول اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، با هدف ایجاد مشکلات اجرایی برای عملی شدن این قانون و اثبات ناکارآمدی و تحقیر طرفداران تعطیلی پنجشنبه ها انجام می گیرد.