کد خبر 20558
۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

گزارش کامل از صحن علنی ۸مهر؛

امروز مجلس چه خبر بود/ قالیباف حرفش را پس گرفت/طنین شعار «مرگ بر اسرائیل»

امروز مجلس چه خبر بود/ قالیباف حرفش را پس گرفت/طنین شعار «مرگ بر اسرائیل»

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسات علنی و غیرعلنی امروز (یکشنبه) هشتم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، در پی شهادت سیدحسن نصرالله ، مجلس شورای اسلامی سیاه پوش شد و صبح امروز، جلسه غیرعلنی برای بررسی موضوع شهادت دبیرکل حزب الله لبنان برگزار شد.

در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه هم رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود درباره موضع جمهوری اسلامی در برابر جنایت‌های باند ترور صهیونیستی، گفت: ما حمایت از مقاومت را اقدامی بر اساس باورهای عمیق انسانی و اسلامی و همچنین حفظ و تقویت مقاومت را بخشی از ارکان استراتژیک تامین امنیت ملی و امنیت منطقه در برابر تجاوزگران صهیونیست می‌دانیم و بر اساس حکم شرعی رهبر انقلاب در کمک به مقاومت تا هر سطحی که لازم باشد به خود تردید راه نخواهیم داد و همچنین معتقدیم رژیم صهیونیستی با پشتیبانی های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی مالی، رسانه‌ای و بین‌المللی آمریکا اقدامات جنایتکارانه خود را طراحی و اجرا می‌کند و ایالت متحده در تمام این جنایت‌ها شریک جرم است و تا زمانی که رژیم صهیونیستی را مجبور به رعایت چارچوب‌های انسانی و بین‌المللی نکرده است باید تبعات آن را بپذیرد.

طنین شعار مرگ بر اسرائیل در مجلس

همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی پیشنهاد احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده،  در ماده پنج قانون  قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: پیشنهاد شما ایراد شکلی داشت با این حال ما لطف کردیم و گذاشتیم مطرح شود.

 احمدلی بیگدلی در پاسخ گفت: اگر پیشنهاد ایراد شکلی داشت چرا گذاشتید مطرح شود؟

 قالیباف در پاسخ وی گفت: شما درست می گویید،  ما حرفمان را پس می‌گیریم.

در جریان این نطق، نمایندگان در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی ضمن تجمع مقابل جایگاه هیأت رئیسه، با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» جنایات رژیم صهیونسیتی و حامیان او را محکوم کردند.

در ادامه جلسه علنی، روح‌الله متفکر آزاد در نوبت تذکر خود، در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قطعاً مقاومت اسلامی لبنان بلد هستند که چگونه تقاص شهید بزرگ را پس بگیرند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بیانیه ای صادر کردند. همچنین نمایندگان مجلس در نطق ها و تذکرهای جداگانه ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه را خواستار شدند.

انتهای پیام

کد خبر 20558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =