کد خبر 20613
۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

اخلاقی امیری در گفتگو با نمایندگان:

موضوعات فرهنگی ورزشکاران المپیک در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد

موضوعات فرهنگی ورزشکاران المپیک در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد

نماینده مردم مشهد عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور جناب آقای سرلک  در کمیسیون فرهنگی مباحث فرهنگی ورزشکاران درالمپیک مورد بحث قرار گرفت و اعضای کمیسیون هم نقطه نظرات خودشونو مطرح کردند و گزارش آن ارائه شد.

حسنعلی اخلاقی امیری نماینده مردم مشهد عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله در گفتگو با خبرنگار نمایندگان، گفت:  کمیسیون فرهنگی در جلسه خود دو دستور کارمطرح کرد، طرح اول رئیس کمیته ملی پارا المپیک و  المپیک گزارشی از المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ را در کمیسیون مطرح کردند، همچنین حضور قوی بانوان در صحنه ورزش بین المللی در المپیک و پارالمپیک قابل تشکر و تقدیر بود و کسب ۲۵ مدال درپار المپیک بسیار موفقیت آمیز بود.

اخلاقی امیری ادامه داد: ورزشکاران در حوزه کسب مدال تلاش خود را کرده بودند ولی ما سهمیه والیبال و بسکتبال را پیدا نکردیم،در این جلسه با حضور جناب آقای سرلک مباحث فرهنگی ورزشکاران درالمپیک مورد بحث قرار گرفت و اعضای کمیسیون هم نقطه نظرات خودشونو مطرح کردند و گزارش آن ارائه شد.

وی افزود: در کمیسیون پیشنهاد حضور پارالمپیک در کشور های جبهه مقاومت داده شد و همچنین قرار شد در جلسه با حضور وزیر ورزش دغدغه‌های کمیته ملی المپیک و المپیک منتقل و پیگیری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: طرح دوم این جلسه بخشی از قوانین میراث گردشگری فرهنگی و صنایع دستی از دسته قوانینی است که در گذشته بوده و الان موضوعیت ندارد،بنا به دستور رهبر انقلاب یکی از وظایف مجلس تنقیه قوانین گذشته بود که این قوانین را کارگروه ها جمع بندی و مرکز پژوهش ها گزارش خودش را اعلام کرد و این هم مصوب شد که قوانین منسوخ شود و برای اصلاح به صحن باز گردد.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در ادامه نیز نمایندگان استان هایی که برای شورای فرهنگ عمومی معرفی شده بودند در کمیسیون فرهنگی توسط مجامع استانی بررسی و مصوب شد.

انتهای پیام

کد خبر 20613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =