کد خبر 20673
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

سلیمی در گفتگو با نمایندگان؛

امضاهای طلایی تخصیص ارز باید حذف شود/چالش‌های تخصیص ارز؛ امضاهای طلایی و حاشیه‌های رانتی در مسیر صنایع

امضاهای طلایی تخصیص ارز باید حذف شود/چالش‌های تخصیص ارز؛ امضاهای طلایی و حاشیه‌های رانتی در مسیر صنایع

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: صف های طولانی دریافت ارز گویای حاشیه های رانتی است و ضرورت دارد که امضاهای طلای پشت سامانه تخصیص ارز باید حذف شود.

به گزارش نمایندگان، علیرضا سلیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان گفت: تخصیص ارز به صنایع از سوی رئیس کل بانک مرکزی نیازمند توضیحات بیشتری است،  با وجود تلاش‌ها برای به حرکت درآوردن چرخ صنعت، هنوز با صف‌های طولانی در دریافت ارز مواجه هستیم. این صف‌ها نشانه‌ای از وجود مشکلات و حاشیه‌های رانتی است که باید از میان برداشته شود.

سلیمی افزود: در جلسه‌ای که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، بحث‌هایی درباره تخصیص ارز و تأثیرات آن بر صنایع مطرح شد. ما نمایندگان به چالش‌های اقتصادی مردم توجه داریم و در تلاش هستیم که فرآیند تخصیص ارز در فضایی شفاف و قانونی صورت گیرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد که باید به مشکلات صف‌های طولانی دریافت ارز توجه کرد، زیرا این صف‌ها نشان‌دهنده وجود حاشیه‌های رانتی و اشکالاتی در سیستم هستند.  برای حل این مسائل، ضروری است که موانع، از جمله «امضای طلایی» در سامانه‌های تخصیص ارز، حذف شوند.

سلیمی همچنین به عدم اجرای برخی قوانین مانند بند «پ» ماده ۴ قانون برنامه هفتم اشاره کرد و خواستار توجه جدی به این موضوع شد.

وی در عین حال گفت: بانک مرکزی زحمات قابل توجهی داشته، اما در زمینه تأمین و تخصیص ارز، همچنان با چالش‌هایی مواجه هستیم. نمایندگان مجلس به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات صنایع در این زمینه هستند.

انتهای پیام

کد خبر 20673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =