کد خبر 20733
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

ابوترابی در گفتگو بانمایندگان:

تا زمانی که قانونی درمورد فضای مجازی نداریم، فیلترینگ پابرجاست!

تا زمانی که قانونی درمورد فضای مجازی نداریم، فیلترینگ پابرجاست!

نماینده مردم تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، گفت: صحبت از رفع فیلترینگ منطقی نیست، ما باید رفع فیلترینگ را قسمتی از حکمرانی مان کنیم.همانطور که در قضایای فیزیکی‌مان مرزبان داریم، امروزه در فضای مجازی هم باید مرزبان و نگهبان داشته باشیم.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراها و نماینده مردم تیران و کرون و نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار نمایندگان، گفت: صحبت از رفع فیلترینگ منطقی نیست، ما باید رفع فیلترینگ را قسمتی از حکمرانی مان کنیم.همانطور که در قضایای فیزیکی‌مان مرزبان داریم، امروزه در فضای مجازی هم باید مرزبان و نگهبان داشته باشیم.

صحبت از رفع فیلترینگ منطقی نیست!

ابوترابی افزود: کشور ما در حوزه فضای مجازی یک سطر قانون نداریم، با توجه به اینکه این فضای مجازی قسمتی از زندگی مردم شده است. این انتقاد از رئیس مجلس وجود دارد، علیرغم اینکه مسئله به این مهمی را رهبری هم چندبار تاکید کردند، باید مجلس هرچه سریع تر و حتما ورود پیدا کند ئکه ما یک قانون حکمرانی در فضای مجازی داشته باشیم و درآن تکلیف همه چیز را مشخص کنیم که آیا فیلترینگ باشد یا نباشد در مورد مسائل فیلترشکن ها و تکلیف مردم که در آخر باید چه کاری انجام شود، کشور ما در این چند وقت از این بابت خیلی خسارت دیده است، گرچه که این مسائل در همه کشورها حتی کشورهای جهان سوم وجود دارد.

به یک قانون جامع حکمرانی در فضای مجازی نیاز داریم

نماینده مردم نجف آباد عنوان کرد: ما به یک قانون جامع حکمرانی در فضای مجازی نیاز داریم، این قانون نقشه راه ما باشد که اصلا باید چه کاری انجام دهیم. اینکه تا الان قانون و کاری انجام نشده اول از همه کوتاهی دولت و بعد مجلس است، ولیکن این در حیطه کاری و وظیفه دولت است و باید لایحه بدهد، ولی اگر دولت نمیتواند این کار را انجام دهد اختیار این کار را به مجلس دهد مجلس حاضر است که انجام دهد.کافی است که دولت شفاف بگوید تا مجلس ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: دولت باید یک لایحه حکمرانی در فضای مجازی به مجلس دهد که مجلس ورود پیدا کند. تا زمانی که قانونی درمورد فضای مجازی نداریم،فیلترینگ پابرجاست.ما الان سردرگم هستیم که آیا فیلترینگ باشد یا خیر؟باید در آن قانون حکمرانی در فضای مجازی تکلیف همه چیز مشخص شود.

انتهای پیام  

کد خبر 20733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =