کد خبر 20863
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

صحن مجلس:

داوطلبان انتخابات شوراها در آزمون شرکت کنند

داوطلبان انتخابات شوراها در آزمون شرکت کنند

نماینده تهران در جلسه علنی امروز در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها مکلف باشند که پیش از برگزاری آزمون نسبت به برگزاری آزمون دوره های آموزشی و توضیح منابع  برای افراد علاقمند اقدام کنند .

به گزارش خبرنگار نمایندگان، علی خضریان نماینده تهران در جلسه علنی امروز(چهارشنبه 18 مهر 1403)در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به منظور احراز آگاهی نسبی داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر نسبت به قوانین،مقررات و دانش کاربردی مدیریت شهری کلیه داوطلبان رو اعلام کردیم که باید نسبت به ارائه گواهی ارزیابی قوانین مقررات و دانش کاربردی مدیریت شهری به هنگام ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: هسن این موضوع در فراهم کردن این است که ما مدیریت شهرمان را در اختیار افرادی قرار بدیم که نسبت به این موضوعات آگاهی داشته باشند و نسبت به این موضوعات از سواد مدیریت شهری برخوردار باشند که در شوراهای شهر در دوره آزمون و خطا قرار نگیریم.

 خضریان ادامه داد: این ارزیابی حداقل یک بار در سالم توسط وزارت کشور از طریق آزمون سازمان سنجش با نظارت شورای عالی استان انجام شود و نباید تبدیل به یه انحصار شود تا مطرح نشود چه کسانی این مدرک را دارند و یا ندارند.هر فردی در هر سالی می‌تواند خودش را آماده یک چنین آزمونی کند و این مدرک را برای خودش نگه دارد و پس از کسب نمره حد نصاب قبولی در آزمون از جانب سازمان سنجش این گواهی صادر شود.

نماینده تهران تصریح کرد: مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها مکلف باشند که پیش از برگزاری آزمون نسبت به برگزاری آزمون دوره های آموزشی و توضیح منابع  برای افراد علاقمند اقدام کنند تا مجدداً اینگونه نباشد که افرادی که برای این آزمون مایل به شکرت هستند صلاً ندانند که چه چیزی رو باید مطالعه کنند چه کاری رو انجام بدن .

وی در پایان افزود:  همچنین هزینه‌های تموم شده‌ را باری به دوش دولت قرار نمی دهیم و  از طرف خود داوطلبان دریافت می شود و دستور اجراییش و هم نحوه برگزاری آزمون توسط  شورای عالی استان‌ها تنظیم و انجام داده می شود.

انتهای پیام

کد خبر 20863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =