کد خبر 20871
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

فلاح در نطق میان دستور:

معیشت برای بخش‌های عمده‌ای از مردم ایران از جمله کارمندان سخت شده /دریافتی کارمندان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد

معیشت برای بخش‌های عمده‌ای از مردم ایران از جمله کارمندان سخت شده /دریافتی کارمندان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد

نماینده گیلان در جلسه علنی امروز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار کرد: همه می‌دانیم که معیشت برای بخش‌های عمده‌ای از مردم ایران از جمله کارمندان بسیار سخت شده است دریافتی کارمندان در بسیاری از وزارتخانه‌ها بسیار پایین است و باید به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد تا انگیزه آنها افزایش یافته و دستگاه‌های مربوطه کارآمدتر شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، مهدی فلاح  نماینده گیلان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳) در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار کرد: عزیزان در حالی سالگرد عملیات ۷ اکتبر را سپری می‌کنیم که رژیم خونخوار صهیونیستی بیش از ۴۲ هزار نفر را به شهادت رسانده و هر روزه در جنوب لبنان  وحشیانه جنایت می کند جنایت های یکسال اخیر رژیم غاصب بر جهان اسلام ثابت کرد که راهکارایجاد امنیت در منطقه صرفاً حذف این غده سرطانی‌ست .

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق ۲ نشان داده‌اند که در صورت ادامه شرارت‌های صهیونیست خبیث واکنش سختی نشان خواهند داد و این اشرار اشغالگر باید فهمیده باشند که مقام شرارت عین حماقت است.

نماینده گیلان ادامه داد:  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت آمادگی‌های لازم نظامی در دفاع از خاک ایران اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم همچنین از دیپلماسی فعال وزیر محترم امور خارجه جناب آقای سید عباس عراقچی و همکاران ایشان بابت سفر به هنگام به لبنان و سوریه تقدیر میکنم مردم مومن و انقلابی ما در نماز جمعه نصر ولایت مداری خود را اثبات کرده‌اند و نمونه فاخر از وحدت اسلامی حول محور رهبری شجاع و حکیم را به رخ جهانیان کشیدند.

فلاح تصریح کرد:  برنج یک محصول راهبردی است و بدیهیست متناسب با راهبردی شناختن این محصول که یک هدف ملی است حمایتات بخش برنج در بودجه دولت قابل توجیه باشد امنیت غذایی ذیل امنیت ملی تعریف شده است و برای ایجاد این امنیت غذایی باید از تولید داخل حمایت کرد یکی از این حمایت‌ها حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج و تاسیس آن به تولید داخل جهت تربیت آن است آیا ما به خودرو وارداتی ارز ترجیحی اختصاص می دهیم که به برنج خارجی داده ایم.

همچنین افزود:  همه می‌دانیم که معیشت برای بخش‌های عمده‌ای از مردم ایران از جمله کارمندان بسیار سخت شده است دریافتی کارمندان در بسیاری از وزارتخانه‌ها بسیار پایین است و باید به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد تا انگیزه آنها افزایش یافته و دستگاه‌های مربوطه کارآمدتر شود. هیچ توجیهی ندارد ۳۰ سال خدمت جهت دریافت پاداش بازنشستگی خود، ماه‌ها بلکه سال‌ها به انتظار بنشیند دولت باید به گونه‌ای عمل کند که کارمندان تمامی دستگاه‌های اجرایی بدون استثنا در همان ماه اول بازنشستگی پاداش خود را یکجا دریافت نموده تا بتوانند برای خود برنامه‌ریزی کنند .

عضو کمیسیون اصل نود عنوان کرد: یکی از مشکلات محیط زیستی گیلان دفن غیر بهداشتی پسماندهاست که آلودگی آب و خاک را به دنبال دارد و سال‌هاست که از مطالبات مهم مردم گیلان به ویژه رشت است به دلیل عدم اجرای طرح‌های تفکیک از مبدا و شیوه سنتی جمع‌آوری زباله روزانه میلیاردها ریال صرف جمع‌آوری زباله می‌شود در استان گیلان روزانه بالغ بر ۱۸۰۰ تن زباله تولید می‌شود که از این میزان سهم روزانه مناطق روستایی و شهری به ترتیب ۳۰ و ۷۰ درصد زباله است در ایام تعطیل به طور متوسط تولید ۵۰۰ لیتر شیرابه از هر تن زباله خطری جدی برای محیط زیست استان گیلان به ویژه رودخانه‌های گوهردروم تالاب انزلی و حتی دریای خزر به حساب می‌آید .

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد زباله تولیدی استان در طبیعت رهاسازی می‌شود از سوی پروژه تسویه شیرآبه سراوان نیمه تمام است و از سوی دیگر پسماندهای آسیب‌رسان و محیط زیست در روستاها رها می‌شود که زنگ خطری جدی برای سلامتی مردم گیلان است. لازم است دولت رفع معضل پسماند به گیلان و تصحیح کند و کافی اختصاص دهد.

در پایان اظهار کرد: ایران استانی است که از مواهب خدادادی بسیاری برخوردار است اما این جمعیت با حدود ۲.۵ میلیون نفر جمعیت در زیرساخت‌ها و بسیاری از عرصه‌ها به علل مختلف عقب مانده است با توجه به سند و آمایش ابلاغی استان گیلان در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری صنعت باید در مسیر توسعه قرار گیرد اما با توجه به زیرساخت‌های موجود آیا ناپذیر هست؟ در صنعت برق گیلان با اینکه از نظر تعداد مشترکین در بین شرکت‌های توزیع جز پنجمین شرکت و از نظر طول شبکه بزرگ در جایگاه دوم قرار دارد اما بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف فرسوده به صورت تبدیل نیاز دارد.

انتهای پیام

کد خبر 20871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =