کد خبر 20953
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

میرزایی در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد:

چرا به ظرفیت‌های بروجن توجه نمی‌شود؟

چرا به ظرفیت‌های بروجن توجه نمی‌شود؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های استان از اهمیت بسیار فوق العاده‌ای برخوردار است که متاسفانه هیچ توجه‌ای نشده و اهمیت خود را از دست داده و به فراموشی سپرده میشود.  

غلامرضا میرزایی نماینده بروجن عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان،  در رابطه با حوزه انتخابیه خود گفت: حوزه انتخابیه ما شهرستان بروجن در سه مقوله ظرفیت‌های ویژه و منحصری داره که یکی از آن ظرفیت ها بحث‌های گردشگری است، ما سه تا تالاب بین المللی داریم که از شرایط اقلیمی بسیار مناسبی برخوردارند و مورد توجه مردم منطقه حتی استان‌های مجاور مثل اصفهان مثل خوزستان قرارگرفته است و از این مجموعه استفاده میکنند ولی متاسفانه سرمایه گذاری مناسبی در بحث‌های گردشگری انجام نشده.

وی افزود: مردم منطقه از این ظرفیت بی‌بهره‌اند یعنی هیچ سودی نمی‌توانند ببرند و برای گردشگری امکانات، زیرساختی وجود نداره و در واقع طول استفاده و دوره گردشگری مسافران خیلی محدود شده. بنابراین اگر به این مقوله توجه شود برای منطقه ما بسیار موثراست. از مجموعه‌های گردشگری از وزیر محترم میراث رهنگی گردشگری و صنایع دستی واقعاً این انتظار می رود که چنین مناطق بکر را شناسایی کنند.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد:  این استان چه در بحث صنایع دستی چه در بخش جاذبه‌های گردشگری و چه حتی در بحث میراث بسیار با ظرفیت است و شرایط ویژهای دارد و همچنین شهرستان ما محل تلاقی اقوام مختلف است. ایل قشقایی از یک سمت، ایل بختیاری از سمت دیگر که فرهنگ اصیل ایرانی هستند که هر کدوم از ویژگی آن ها به تنهایی در کشور منحصر به فرد می باشد از نظر صنایع دستی مثل فرش و گلیم و غیره و همچنین صنعت فرش، یمله و غیره که از اهمیت بسیار فوق العاده‌ای برخوردار است که متاسفانه هیچ توجه‌ای نشده و اهمیت خود را از دست داده و به فراموشی سپرده میشود.  

نماینده بروجن در رابطه با اهمیت رونق کشاورزی و کمبود زیرساخت ها در منطقه  افزود: در مقوله کشاورزی بخش قابل توجه‌ای تقریباً بالای ۶۰ درصد از کشاورزی منطقه استان ما در شهرستان بروجن است. دشت‌هایی نظیر فرادنبه، سفیددشت،  اطراف گندمان وغیره که زمانی رونق بسیار جدی وبسیار وسیعی داشتند.

وی اضافه کرد: این رونق متاسفانه الان به دلیل کمبود آب فروکش کردن آب از بین رفتن سفره‌های زیرزمینی الان به بیابان تبدیل میشود که این را باید احیا کرد با استفاده از روش‌های خاص یعنی سیستم گلخانه و روش‌های جدیدی که در بحث کشت های گلخونه وجود دارد که بتوانیم تو منطقه حمایت و تقویت کنیم که باز همان رونق سابق به منطقه برگرده که این مقوله خواستار زیرساخت می باشد. بحث اصلی زیرساخت ها گاز است که متاسفانه در این خصوص نگاه های مسئولین نگاه‌های مثبتی برای تقویت منطقه نبود است.

میرزایی در پایان گفت: صنایع فولادی منطقه یکی از حلقه های صنعت برای خودرو فولاد سفید کشور است در صورتی که توسعه را به سمت استان هایی نظیر اصفهان سوق میدهند که خود آن از بهترین شرایط امکاناتی و صنعتی برخوردار است. خواسته بنده این است که به منطقه ما توجه بیشتری شود منابع و زیر ساخت های بیشتری را اختصاص دهند تا حلقه‌های صنعت فولاد در کشور توزیع عادلانه‌ای داشته باشد و حمایت جدی شکل بگیرد تا بتوان از تمام ظرفیت های این استان استفاده کرد.

انتهای پیام

کد خبر 20953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =