کد خبر 21020
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

یزدیان در گفتگو با نمایندگان؛

ما در برابر جان کارگرانی که از دست می رود باید پاسخگو باشیم/ اتفاقاتی که برای کارگران افتاد مایه خجالت است

ما در برابر جان کارگرانی که از دست می رود باید پاسخگو باشیم/ اتفاقاتی که برای کارگران افتاد مایه خجالت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته در بحث کارگری رخ داد، خجالت‌آور است. به عنوان کارگزاران، ما نتوانسته‌ایم ایمنی که اولین حق یک کارگر در محیط کار است را رعایت کنیم. ما باید در برابر جان‌هایی که در این حوادث از دست می‌رود، پاسخگو باشیم.

حامد یزدیان، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان گفت: اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته در بحث کارگری رخ داد، خجالت‌آور است. به عنوان کارگزاران، ما نتوانسته‌ایم ایمنی که اولین حق یک کارگر در محیط کار است را رعایت کنیم. ما باید در برابر جان‌هایی که در این حوادث از دست می‌رود، پاسخگو باشیم.

وی افزود: گزارش‌هایی که به ما رسیده نشان می‌دهد در برخی موارد کم‌کاری‌هایی انجام شده که خسارات غیرقابل جبرانی به همراه داشته است. متاسفانه ما در زمینه ایمنی کارگران در سال‌های گذشته کوتاهی کرده‌ایم و باید دستگاه‌های اجرایی و قضایی مسائل را جدی‌تر پیگیری کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد:  در زمینه معیشتی نیز کارگران ما با چالش‌هایی مواجه هستند که شایسته شأن آن‌ها نیست. البته منابع کشور محدودیت‌هایی دارد که باید در نظر گرفته شود، اما اصلاحات جدی در قانون کار به نفع کار و کارگر لازم است. اصل این است که هم کار خوب انجام شوند و هم از کارگر حمایت شود.

وی تاکید کرد که نباید نگاه‌مان یک‌بعدی باشد؛ ما باید هم کارفرما و هم کارگر و اصل کار را در نظر بگیریم. عزیزانی که بیشتر زحمت می‌کشند، باید قدردانی و حمایت بیشتری شوند. متاسفانه ما هنوز در تأمین حداقل‌های معیشتی کارگران فاصله داریم و به نظر می‌رسد باید به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود. شاید مدل‌هایی وجود داشته باشد که نقش مردم فعال‌تر شود و به بهبود نسبی در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام

کد خبر 21020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =