کد خبر 21109
۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

علیزاده در صحن مجلس:

بی دقتی و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط کارفرمایان باعث اتفاق معدن طبس شد

 بی دقتی و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط کارفرمایان باعث اتفاق معدن طبس شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش کمیسیون‌های صنایع معادن و اجتماعی و اصل ۹۰ قرائت شدو مشخص شد که بی دقتی و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط کارفرمایان در معادن به ویژه این معدنی که این اتفاق افتاد باعث شد که جان تعداد کثیری از کارگران عزیز ما در فعالیت می‌کردند از دست رود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، رضا علیزاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن،  در صحن علنی امروز (سه‌شنبه یکم آبان ماه) مجلس، گفت: گزارش کمیسیون‌های صنایع معادن و اجتماعی و اصل ۹۰ قرائت شدو مشخص شد که بی دقتی و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط کارفرمایان در معادن به ویژه این معدنی که این اتفاق افتاد باعث شد که جان تعداد کثیری از کارگران عزیز ما در فعالیت می‌کردند از دست رود و متاسفانه در حال حاضر هم در این معادن این پروتکل‌ها و موارد ایمنی رعایت نمیشود.

علیزاده افزود: از وزارت کار و بخش نظارت وزارت صنایع انتظار داشتیم که در گذشته دقت بیشتری می‌کردند ولی ظاهراً یک بخش نظارت در وزارت صنایع و معادن یک مدتی راکت بوده است. ما در کمیسیون راهکارهایی برای این موضوع  پیشنهاد دادیم در گزارشمان امیدوار هستیم این راهکارها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط مورد توجه قرار گیرد و اصلاح در ساختار نظارتی هم اتفاق بیوفتد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: انتظار داریم این قضیه توسط دستگاه‌های مربوطه مورد توجه قرار گیرد و همینطور دستگاه‌های قضایی هم این موضوع را در ادامه پیگیری کنند بنده خواستار رسیدگی و دقت هرچه بیشتر توسط دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و همینطور رعایت موارد توسط معادن رو دارم.

انتهای پیام 

کد خبر 21109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =