کد خبر 21127
۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸

تذکر نماینده تهران درباره تعویق در برگزاری انتخابات نظام مهندسی

تذکر نماینده تهران درباره تعویق در برگزاری انتخابات نظام مهندسی

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از به تعویق افتادن برگزاری انتخابات نظام مهندسی گفت: اینکه به خاطر شرکت عده‌ای خاص که از انتخابات عقب مانده بودند، برگزاری انتخابات به تعویق بیفتد، رویه صحیحی نیست.

به گزارش خبرنگار نمایندگان،  سید مرتضی محمودی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی گفت: با وجود تذکر رئیس مجلس و همچنین تنظیم نامه‌های متعددی به دیوان عدالت و کمیسیون اصل ۹۰، بر خلاف ماده ۱۰ قانون نظام مهندسی، اتفاقی در حال وقوع است و با مداخلاتی در رویه‌های برگزاری انتخابات نظام مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی مواجهیم.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم که خانم دکتر صادق وزیر راه و شهرسازی تلاش می‌کند که سلامت و نظام اداری را در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های آن به طور صحیح و درست و عادلانه اجرایی کند ولی به هر صورت اینکه بر اساس خواست عده‌ای خارج از وزارتخانه عمل کنند، صحیح نیست. از مصاحبه‌ای که یکی از وزرای سابق راه و شهرسازی داشتن واقعاً تعجب می‌کنم که این نگاه چگونه در رسانه‌ها به راحتی و شفاف منعکس می‌شود؛ وزیر اسبق راه و شهرسازی خیلی شفاف اعلام می‌کند که کاری که در به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات‌های نظام مهندسی انجام شده است، کار درستی است و باید محکم جلوی مجلس و کسانی که فشار می‌آورند، ایستاد و علناً دوستان را به ایستادن در مقابل قانون تشویق می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای دکتر قالیباف پیشتر در این خصوص تذکر داده‌اند، همچنین ۹۷ نماینده تذکر داده‌اند و نامه نوشتند و کمیسیون عمران هم در حال پیگیری موضوع است اما متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده است. این رویه بر خلاف عدالت و ایجاد فرصت عادلانه است چرا که وقتی انتخابات زمانبندی داشته است حال اینکه به خاطر شرکت عده ای خاص که از انتخابات عقب مانده بودند، برگزاری انتخابات به تعویق بیفتد، رویه صحیحی نیست.

انتهای پیام

کد خبر 21127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =