کد خبر 21042
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

یزدیان در گفتگو با نمایندگان:

باید در مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاحات جدی انجام شود

باید در مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاحات جدی انجام شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان ملزم به روی‌آوردن به تدریس تستی می‌شوندکه این باعث شده تا از عمق بخشی، به بحث آموزشی دور شوند و مافیاهای درسی را به شدت افزایش دهد که در این تغییرات باید اصلاحات جدی و بازنگری مجدد شکل گیرد.

حامد یزدیان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان، گفت: من مخالف تاثیر قطعی معدل در کنکور هستم.

یزدیان اضافه کرد: تاثیر معدل در کنکور شاید مزایای نسبی داشته باشد ولی طبق بررسی های انجام شده در یکی دو سال اخیر ما شاهد حجم زیادی از اعتراضات دانش‌آموزان دراین باره بودیم و همچنین معایب این موضوع و ضررهایی که وارد به سیستم آموزشی کشور ما می‌کند بیشتر از منافعش می‌باشد.

وی افزود: دلیل عمده‌ بسیاری از این اعتراضات استرسی است که قبلا فقط در یک دوره یکساله کنکور بود ولی حالا این استرس در طول ۳ سال به دانش‌آموزان وارد می‌شود و همچنین امتحان ها و آزمون هایی که متاسفانه بدون هیچ عدالتی برگزار می‌شود پس بنابراین نمی‌توان ارزیابی های درستی نسبت به دانش‌آموزان انجام داد.

یزدیان ادامه داد: با توجه به این شرایط، دبیران و معلمان دوره دهم، یازدهم و دوازدهم ملزم به روی‌آوردن به تدریس تستی می‌شوندکه این باعث شده تا از عمق بخشی، به بحث آموزشی دور شوند و مافیاهای درسی را به شدت افزایش دهد و همچنین کلاس های کنکوری پایه دوازدهم را از کلاس های ابتدا توزیع کند که در این تغییرات باید اصلاحات جدی و بازنگری مجدد شکل گیرد تا محیط آموزشی در سال کنکور به آرامش نسبی خود باز گردد.

انتهای پیام

کد خبر 21042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =