کد خبر 247
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

گودرزی:

کمیسیون محور شدن مجلس در راستای پخته‌تر شدن طرح‌های گره‌گشا، ارزشمند است

کمیسیون محور شدن مجلس در راستای پخته‌تر شدن طرح‌های گره‌گشا، ارزشمند است

نماینده مردم بروجرد در مجلس اعتقاد دارد که کمیسیون محور شدن مجلس در راستای پخته‌تر شدن طرح‌های گره‌گشا ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس، در رابطه با اهمیت فعالیت بیشتر کمیسیون  و صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: فعالیت نمایندگان در جلسات کمیسیون های تخصصی و همچنین صحن علنی باید توازن داشته باشد تا وظایف محوله به خوبی اجرایی شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر کمیسیون محور شدن مجلس سبب پخته تر شدن طرح های گره گشا و راهبردی باشد که پس از آن موارد به صحن ارجاع شود و آثار خودش را در جامعه و زندگی مردم نشان دهد، ارزشمند است.

وی ادامه داد: در واقع تمرکز بیش از اندازه بر کمیسیون محور شدن فعالیت ها نباید صرفا سبب پراکنده کردن انسجام و اجماع نمایندگان در مجلس و حتی کمرنگ شدن نظارت نمایندگان شود. به عبارتی این امکان وجود دارد وقتی صحن کمتر تشکیل شود، ابزارهای نظارتی مانند سوال از وزراء، استیضاح و غیره به دلیل دستورهای انباشته شده متوقف می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین اگر جلسات صحن علنی سبب ایجاد فضای توسعه هم اندیشی همه نمایندگان، گسترش نظارت جمعی، پرداختن به اولویت های کشور  و پرداختن به دغدغه های مردم شود، ارزشمند است وگرنه تعدد برگزاری جلسات و نداشتن دستورکار دارای اولویت، گاهی دچار روزمرگی می شود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید بر ترسیم چشم انداز و سیاست گذاری برای حرکت قوه مقننه تمرکز شود زیرا این دو مولفه جهت امور و اولویت های کاری نمایندگان را مشخص می کند. طبعا اگر بر اساس موارد یاد شده گام برداریم، ممکن است گاهی تمرکز بر روی فعالیت بیشتر در کمیسیون ها و گاهی هم جلسات صحن صورت بگیرد.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام

کد خبر 247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =