کد خبر 3269
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

محسنی بندپی:

می‌توانیم بسیاری از هزینه‌های درمان و پزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم

می‌توانیم بسیاری از هزینه‌های درمان و پزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر سازمان‌های بیمه گر بر اساس وظایف قانونی به نقش تکمیل کنندگی خود عمل کنند، می‌توان حجم بسیاری از هزینه‌های درمان و پزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و از طرفی شاهد رشد بی رویه مصرف دارو، درمان و تجهیزات پزشکی نخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مورد مصرف خودسرانه دارو توسط بیماران و عدم مراجعه آنها به پزشک گفت: اگر سازمان‌های بیمه گر بر اساس وظایف قانونی به نقش تکمیل کنندگی خود عمل کنند، می‌توان حجم بسیاری از هزینه‌های درمان و پزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و از طرفی شاهد رشد بی رویه مصرف دارو، درمان و تجهیزات پزشکی نخواهیم بود؛ متاسفانه با افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی و صعود تورم امروز شاهد خود درمانی بیماران هستیم. 

ماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: طبق آخرین اخبار منتشر شده از طرف وزارت بهداشت بخش عظیمی از بیماران از مراجعه به پزشک به دلیل هزینه‌های زیاد درمان امتناع کرده و اقدام به خود درمانی می‌کنند که این ماجرا تهدیدی برای سلامت کشور محسوب می‌شود. باید در این شرایط ناخوشایند اقتصادی، بیمه‌ها تمام قد به میدان بیایند و همراه مردم باشند.

وی ادامه داد: درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت منجر شده که عملا نتوانیم تمام هزینه‌های درمانی را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهیم و آنچه امروز از طرف بیمه در حوزه درمان و پزشکی پوشش داده می‌شود اقلام کاملی را شامل نمی‌شود، در این بین باز اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بیشتر آسیب می‌بینند. در کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون سالمندان؛ خدمات دهی سازمان‌های بیمه گر به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جلساتی که توسط اعضای کمیسیون بهداشت و درمان برگزار شد، مقرر گردید در بودجه ۱۴۰۱ منابع جدیدی را برای بیمه‌ها خلق کنیم تا سازمان‌های بیمه گر بتوانند حجم وسیعی از خدمات بیمه‌ای را تحت پوشش خود قرار دهند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حمایت سازمان‌های بیمه گر دو موضوع مد نظر قرار می‌گیرد یکی پوشش درمانی محدود بیمه‌ها و دیگری پوشش بیمه‌ای که به روز رسانی نشده است، بر همین اساس سازمان‌های بیمه‌گر باید خود را مجاب کنند تا خدمات بیمه‌ای را به صورت کامل و عمومی مد نظر خود قرار دهند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 3269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =