کد خبر 3792
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

گزارش اختصاصی؛

فضاسازی برای گره خوردن مذاکرات به قیمت دلار 

فضاسازی برای گره خوردن مذاکرات به قیمت دلار 

فضاسازی گره زدن مذاکرات به سفره مردم اسم رمز تازه برخی جناحین مخالف دولت بوده و این افراد تلاش دارند تا طوری وانمود کنند که اگر زمانی گفته می‌شد دولت دوازدهم مذاکرات را به سفره مردم گره زده، حالا دولت سیزدهم هم از گره زدن سفره مردم به مذاکرات بدش نمی آید.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: موضوع افزایش نرخ ارز و رسیدن آن به رقم ۳۰ هزارتومان، تحولات حوزه ارزی را در روزهای اخیر دچار تلاطم کرده است.

برخی تاکید دارند که افزایش نرخ ارز زاییده شرایط اقتصادی نامطلوب گذشته بوده و برخی هم به اصطلاح خودشان شکست مذاکرات را مسبب افزایش نرخ ارز قلمداد می کنند.

این درحالی است که فضاسازی گره زدن مذاکرات به سفره مردم اسم رمز تازه برخی جناحین مخالف دولت بوده و این افراد تلاش دارند تا طوری وانمود کنند که اگر زمانی گفته می‌شد دولت دوازدهم مذاکرات را به سفره مردم گره زده، حالا دولت سیزدهم هم از گره زدن سفره مردم به مذاکرات بدش نمی آید.

با این حال رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی  شریف با اشاره به تلاش عده‌ای برای ربط دادن مذاکرات عزتمندانه کشور به قیمت ارز، اظهار داشت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاش‌اند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر معرفی افراد هستند.

رئیسی همچنین این را هم گفت که برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند، با این حال منابع ارزی کشور نگران کننده نیست. ما اقتصاد، نان و سفره مردم را هرگز به مذاکرات گره نخواهیم زد و برخلاف عده‌ای که تلاش می‌کنند آینده را تاریک نشان دهند، شدیداً به آینده روشن کشور امیدوار هستم.

در همین راستا بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان ما، گفت: باید مقابل عده‌ای از افراد که تحت تاثیر مذاکرات در حال فضاسازی برای افزایش قیمت دلار هستند گرفته شود.

نجم آبادی این را هم گفت که دولت فعلی شرایط را برای عرضه و تقاضای دلار فراهم کرده و این مسئله جای نگرانی ندارد. به واقع فرآیند عرضه و تقاضای دلار  همدیگر را پوشش خواهند داد و آن اتفاق ناگوار برای جهش دلار رخ نخواهد داد.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که دولت و دستگاه های امنیتی قرار است به چه نحوی از بروز مفاسد جدید در بازار ارز جلوگیری کرده تا اهداف دیپلماتیک دولت در این بخش دستمایه برخی دلال بازار ارز نشود.

انتهای پیام

کد خبر 3792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =