کد خبر 3831
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

گزارش اختصاصی؛

رتبه بندی یک گام به جلو 

رتبه بندی یک گام به جلو 

زنگ ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره لایحه رتبه بندی معلمان امروز در مجلس نواخته شد و نمایندگان پیرو بررسی این لایحه پیشنهاداتی را در ماده 4 این لایحه مطرح  و به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، زنگ ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره لایحه رتبه بندی معلمان هفته گذشته در مجلس نواخته شد و نمایندگان پیرو بررسی این لایحه پیشنهاداتی را در ماده 4 این لایحه مطرح  و به تصویب رساندند.

مجلس نهایتا ماده 4 این لایحه را مورد بررسی قرار داد. در این ماده آمده است؛ فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان  بر مبنای امتیازات ناشی از دوره‌های ضمن خدمت، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی- تربیتی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی و سوابق مدیریت در آموزش و پرورش، آخرین مدرک، در یکی از رتبه‌های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرایی این قانون، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود. تبصره: افرادی که با عناوین شغلی مندرج در بند (۱) ماده (۲) این قانون، در پست‌های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، نیز مشمول این قانون می‌شوند.

در ادامه این جلسه پیشنهاد علیرضا عباسی مبنی بر الحاق عبارت «سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت شهید رجایی» به ماده 4 با 171 رای مورد موافقت مجلس قرار گرفت.

علیرضا منادی سفیدان در جریان این جلسه در صحن مجلس تاکید کرد: پیام رتبه بندی این است که مجلس پشت معلمان مملکت ایستاده است. هدف رتبه بندی در آموزش افزایش کیفیت آموزش و ارتقای منزلت معلمان هست. اینکه هنوز معلوم نیست معلمان چه رتبه ای دارند مطلوب نیست.

با شروع فصل بررسی بودجه در مجلس، منابع بودجه رتبه بندی معلمان محل بحث بوده و بسیاری همچنان معتقدند که بودجه رتبه بندی معلمان باید بیش از 25 هزار میلیارد در نظر گرفته شود.

علیرضا منادی سفیدان، در رابطه با منابع رتبه بندی معلمان در بودجه سال 1401 به خبرنگار نماینده گراف گفت: تاکنون رقم 25 هزار میلیارد تومان درباره لایحه رتبه بندی در بودجه گنجانده شده است و ما تا جایی که امکان داشته باشد این بودجه را افزایش خواهیم داد.

این نماینده مجلس این را هم گفت که باید اعتبارات لایحه رتبه‌بندی معلمان به ۳۵ هزار میلیارد تومان برسد لذا ما شاهد تورم در کشور بوده و قطعاً این افزایش رقم می‌تواند موجب اجرای بهتر این قانون شود.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که رتبه بندی چه سرنوشتی در بودجه سال 1401 پیدا خواهد کرد چراکه به اذعان بسیاری از نمایندگان بودجه این لایحه باید افزایش پیدا کند و در این زمینه پیشنهاداتی زیادی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر 3831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =