به گزارش نمایندگان ما، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ماده ۷ لایحه رتبهبندی معلمان درباره تعیین سقف تخصیص رتبههای پنجگانه به فرهنگیان با تصویب مجلس حذف سد.
محمد وحیدی نماینده بجنورد در توضیح پیشنهاد خود برای حذف ماده 7 گفت: در محیط دانشگاه کسانی که به رتبه استاد تمامی دست پیدا میکنند شاید حدود 5 درصد باشند اما محدودیتی برای سایرین جهت رسیدن به این رتبه وجود ندارد. تعیین سقف و ایجاد محدودیت برای ارتقاء رتبه معلمان با روح حاکم بر این قانون مغایرت دارد. رتبهبندی باید ایجاد رقابت انگیزشی بین معلمان کند.
محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش مجلس در مخالفت با این پیشنهاد گفت: بسیاری از معلمان به حداقل رتبه هم دست پیدا نمیکنند اما ایجاد سقف تخصیص رتبه موجب تلاش و انگیزش آنها برای دستیابی به آن میشود. مجلس قطعا دنبال افزایش سواد و انگیزش معلمان است.
در ادامه مهدی اسماعیلی در موافقت با پیشنهاد مذکور گفت: در مواد قبل گفته شد معلمان بر اساس شایستگی عمومی و تخصصی رتبههای پنجگانه دریافت کنند و در ادامه نیز مصوب شد که بر مبنای امتیازات دورههای ضمن خدمت، سنوات و ... فرآیند رتبهبندی را طی کنند اما محدود کردن معلمان با تعیین درصدها و محروم کردن آنها از حقوقشان درست نیست.
ماده 7 حذف شده از این لایحه عبارت است از: تخصیص رتبه های پنجگانه به نحوی خواهد بود که با اجرای نظام رتبه بندی معلمان و احراز شرایط براساس ماده (4) این قانون، همواره در هر استان حداقل سی درصد (30%) از معلمان مشمول در آموزشیار معلم، حداقل سی درصد (30%) در رتبه مربی معلم، حداکثر بیست درصد (20%) در رتبه استادیارمعلم، حداکثر ده درصد (10%) در رتبه دانشیارمعلم و حداکثر ده درصد (10%) در رتبه استادمعلم قرار گیرند.
انتهای پیام
نظر شما