کد خبر 3983
۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

در نشستی بررسی شد؛

الزامات بودجه در شرائط جنگ اقتصادی/ معافیت مالیاتی 40 درصد اقتصاد ایران

الزامات بودجه در شرائط جنگ اقتصادی/ معافیت مالیاتی 40 درصد اقتصاد ایران

نشست علمی تعدادی از نمایندگان مجلس با مدیران و نخبگان امور مالی و مالیاتی برگزار شد. در این نشست راهکارهای بهبود بودجه در شرایط جنگ اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نمایندگان ما، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با عنایت به شرائط خاص اقتصادی کشور و اهمیت ویژه تدوین بودجه موثر و هدفمند کشور در فصل بودجه ریزی در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر میر تاج الدینی و دکتر لاجوردی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بمنظور تجمیع راهکارهای مناسب بودجه در شرائط جنگ اقتصادی، در نشستی علمی با مدیران و نخبگان امور مالی و مالیاتی موارد زیر را مورد تاکید و بحث و تبادل نظر قرار دادند:

الزامات بودجه در شرائط جنگ اقتصادی
 گزارش مقایسه تفریق بودجه 4001 و 4011 (وزارت نفت ، سازمان معادن و فلزات ، سازمان مالیاتی ، سازمان گمرک) و انحراف آن 

تدابیر لازم بمنظور سازمان هائی که ماموریت مشابه دارند و با دریافت بودجه، متاسفانه زیان ده می باشند و تحت نظارت دیوان محاسبات نیستند. 

 پی گیری روند ظرفیت های مغفول کسب درآمدهای مالیاتی 
 پیش بینی مبلغ فرار مالیاتی و ضرورت تدوین پایه های جدید مالیاتی و ایجاد سامانه های ضروری در مدیریت آن، و بازنگری معافیت مالیاتی شرکت هائی که پردرآمدند.

علت جوئی شرکت های که در بودجه پیشنهادی 1401 اعتبار خارج از شمول درخواست نموده اند.

بررسی فرصت های  افزایش درآمد ملی کشور در کوتاه مدت با رویکرد ضد تحریمی، بدون آثار تورمی و خروج ارز 

 مکانیزم‌های ضروری و الزامی در کنترل موج انتظارات تورمی در سبد معیشتی حیاتی مردم  در حذف یارانه ها 4200 تومانی 
 
آقای دکتر مسیحی معاون ارزش افزوده سازمان مالیاتی اعلام نمودند که 40 درصد اقتصاد ایران از معافیت مالیاتی برخوردارند و در ادامه نیز آقای دکتر عٓفری معاون محترم دیوان محاسبات، هم افزائی دولت با مجلس را در خصوص تدوین بودجهِ پایدار ضروری دانستند و در پایان آقای دکتر معماریان مدیر گروه بودجه مرکز پژوهش ها، پیشنهادات کاربردی را در این نشست ایفاد نمودند.

انتهای پیام

کد خبر 3983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =