کد خبر 4630
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

مصوبات مهم کمیسیون تلفیق؛

از مخالفت تلفیق با حذف ارز ترجیجی تا موافقت با خرید سربازی

از مخالفت تلفیق با حذف ارز ترجیجی تا موافقت با خرید سربازی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از مخالفت این کمیسیون با حذف ارز ترجیجی و موافقت با خرید سربازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق گفت: با توجه به روشن نبودن طرح دولت و عدم ارائه طرح قابل استناد، کمیسیون تلفیق مصوب کرد که ۹ میلیارد دلار با قیمت ارز ترجیحی برای تامین دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: همچنین بدون درنظر گرفتن ارز مربوط به گندم ۹ میلیارد تخصیص داده شده که مقرر شد با تامین بودجه ای مستقل، با افزایش قیمت خرید از کشاورزان، گندم مورد نیاز توسط دولت از تولید داخل تامین شود نماینده دولت هم در کمیسیون تلفیق با این پیشنهاد موافقت کرد.

زارع اضافه کرد: همچنین کمیسیون تلفیق با پیشنهاد وحیدی نماینده بجنورد تصویب کرد که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۹۵۰۰ تومان باشد. پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۷۵۰۰ تومان بود.

موافقت کمیسیون تلفیق با خرید سریازی

وی همچنین گفت: نمایندگان کیمسیون تلفیق در نشست امروز با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند.  

زارع توضیح داد: خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود. بر این اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان شصلح را دریافت می‌کنند.  

 وی افزود: به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.  

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس بیان کرد: همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.

انتهای پیام

کد خبر 4630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =