کد خبر 10371
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

پورابراهیمی در گفتگو با نمایندگان ما:

بانک مرکزی باید به دو نرخی بودن ارز پایان دهد

بانک مرکزی باید به دو نرخی بودن ارز پایان دهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی اقدامات خوبی را برای ساماندهی بازار ارز شروع کرده اما آنچه که برای تحقق این موضوع باید در ادامه کار مد نظر قرار گیرد پایان بخشیدن به دو نرخی بودن ارز در بازار است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نمایندگان ما، با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در رابطه با بازار ارز گفت: بانک مرکزی اقدامات خوبی را برای ساماندهی بازار ارز شروع کرده که از جمله آن می‌توان به بازار فروش تعاملی و فروش اوراق ارز و سکه اشاره کرد.

وی افزود: البته برای ساماندهی بازار ارز و ایجاد شفافیت هرچه بیشتر بانک مرکزی باید ضمن شروع این اقدامات، اقدامات دیگری را نیز مدنظر قرار دهد که مهمترین آنها پایان دادن به دو نرخی بودن ارز در بازار است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: امروز اختلاف زیادی بین ارز نیمایی و ارز در بازار وجود دارد و همین مسئله خود باعث ایجاد رانت می شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز آزاد باعث می شود تا میزان تقاضا افزایش یابد و همین مسئله باعث به هم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضای ارز در بازار میشود.

وی افزود: به همین سبب بانک مرکزی باید برای جلوگیری از این مسائل تدابیر لازم را بیندیشد و اقداماتی را در مسیر تک نرخی شدن ارز در بازار در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام

کد خبر 10371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =