کد خبر 12590
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

اختصاصی

استیضاح وزرای صمت و اقتصاد برای تصمیم گیری به کمیسیون های تخصصی ارجاع شد

استیضاح وزرای صمت و اقتصاد برای تصمیم گیری به کمیسیون های تخصصی ارجاع شد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت که راه‌های وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت معدن و تجارت برای تصمیم گیری به کمیسیون های تخصصی ارجاع شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما گفت: طرح استیضاح وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت معدن و تجارت در سه نسخه به کمیسیون های تخصصی ارجاع شد تا تصمیم گیری درباره طرح آنها در صحن مجلس یا اقناع استیضاح کنندگان گرفته شود.

وی افزود: برای هر یک از وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت معدن و تجارت ۳ طرح استیضاح در مجلس کلید زده شده بود که در مورد وزیر صنعت معدن و تجارت مجموعه امضاهای استیضاح آب حدود ۶۰ امضا و در مورد وزیر امور اقتصادی و دارایی مجموعه امضا ها به ۳۵ امضا رسیده بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون‌های تخصصی یک هفته فرصت دارند تا نظر خود را درباره استیضاح به هیئت رئیسه مجلس اعلام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح های استیضاح این دو وزیر امروز به کمیسیون های تخصصی ارسال شده تا پایان روز دوشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد که نتیجه بررسی ها چه بوده و در صورت عدم اقناع و استیضاح کنندگان و از حد نثار نیفتادن امضا ها استیضاح وزرای صنعت و اقتصاد در جلسه علنی روز سه‌شنبه هفته آینده اعلام وصول خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: از جمله محورهای مهم استیضاح وزیر صمت می‌توان به گرانی خودرو و عدم انجام اقدامات لازم برای کنترل قیمت آن قیمت بالایی میلگرد و آهن با وجود استفاده تولید کنندگان این محصولات از انرژی یارانه‌ای و افزایش قیمت لوازم خانگی اشاره کرد.

وی افزود:همچنین در مورد وزیر اقتصاد باید گفت که حجم بالای قاچاق کالا و کاهش ارزش پول ملی و مشکلات و مسائل بانکی از جمله مهمترین محورهای استیضاح آقای وزیر است.

انتهای پیام

کد خبر 12590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =