کد خبر 13989
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۶

کریمی:

واحدهای تولیدی بدون شناسنامه در اطراف مشهد نیاز به ساماندهی دارند

واحدهای تولیدی بدون شناسنامه در اطراف مشهد نیاز به ساماندهی دارند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: بیشتر از آنچه که شهرک صنعتی رضوی در اطراف مشهد زمین در اختیار دارد تا واحدهای صنعتی در آن مستقر شوند، واحدهای کوچک تولیدی بدون شناسنامه‌ای هستند که به صورت سه شیفت فعالیت داشته و محصولاتشان در بازار هم عرضه می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی،  در مراسم بهره‌برداری از شهرک صنعتی رضوی در مشهد افزود: آمار و اطلاعاتی در خصوص واحدهای کوچک بدون شناسنامه اطراف مشهد وجود ندارد تا نظارتی از سوی دولت بر روی آنها انجام گیرد، این در حالی است که این واحدها در حال تولید هستند، دلیل اینکه صاحبان این واحدها، تقاضای زمین و استقرار واحد خود در شهرک‌های صنعتی را ندارند، این است که هزینه تمام شده تولید کالا در شهرکهای صنعتی به نسبت بالا است.

وی با تاکید بر مقررات‌زدایی در حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی گفت: این افراد زمین‌های زراعی را تبدیل به کارگاه صنعتی کرده‌اند زیرا استقرار در شهرک صنعتی برای آنها مشکل است، بوروکراسی اداری و قوانین و مقررات زیادی پیش روی آنها گذاشته می‌شود، در حالی که می‌توان با مقررات‌زدایی و حذف مواردی از آنها که هیچ لطمه‌ای به بخش تولید وارد نمی‌کند، می‌توان صاحبان این کارگاه‌ها را ترغیب به استقرار در شهرک‌های صنعتی کرد.

این نماینده مجلس از مسوولان دستگاه‌های اجرایی خواست صدور مجوزهای لازم به کارگاه‌های غیررسمی داده شود تا بتوانند حداقل ظرفیت‌های خود را معرفی کنند و مقررات جدیدی هم برای این نوع سرمایه‌گذاران وضع شود.

وی همچنین از دولت سیزدهم به سبب متمرکز شدن روی مسائل مهم کشور و پرهیز از پرداختن به حاشیه‌ها، توسعه روابط سیاسی با همسایگان و ایجاد بازارهای جدید برای تولیدکنندگان کشور در آنها قدردانی کرد و گفت: تا زمانی که سیاست خارجی به توازن نرسد، تولید به توسعه نمی‌رسد، تولید باید صادرات‌محور باشد، امروز در منطقه می‌توان بهترین روابط سیاسی را با کشورهای دیگر برقرار کرد و از این محل بازاری مطلوب در اختیار صنعتگران گذاشت.

کریمی قدوسی اظهار داشت: بزودی آثار وسیع اقتصادی این تحولات در عرصه سیاست خارجی دولت نمایان می شود تا کشور به سمت ثبات اقتصادی و بازگشتن ارزش واقعی به پول ملی برسد.

وی از اهتمام مجلس شورای اسلامی برای اصلاح "قانون اصلاح ماده پنج قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی" در قالب طرح دوفوریتی خبر داد و گفت: این مهم به جدیت در حال پیگیری است تا سرمایه‌گذاران برای استقرار در شهرکهای صنعتی متحمل هزینه های اضافی نشوند.

انتهای پیام

کد خبر 13989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =