کد خبر 14541
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

رضایی:

سفر امیرعبداللهیان به قطر، افزایش ثبات منطقه ای را به دنبال خواهد داشت

سفر امیرعبداللهیان به قطر، افزایش ثبات منطقه ای را به دنبال خواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به دوحه می‌تواند به کاهش تنش ها در منطقه و افزایش صلح و ثبات و البته بالاتر رفتن سطح روابط دو کشور منجر شود.

به گزارش نمایندگان ما، ابراهیم رضایی که به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به قطر سفر کرده است، درباره اهداف و اهمیت سفر دوره‌ای رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان به عمان و قطر اظهار داشت: روابط ما با قطر روابط دیرینه ای است و ما همیشه با این کشور و «خاندان آل ثانی» ارتباط خوبی را داشته ایم.

وی با بیان اینکه قطر امروز یک بازیگر موثر و مهم منطقه ای به حساب می آید، گفت: در این سال‌ها دوحه به عنوان یک بازیگر و کاتالیزور موثر در مذاکرات میان ایران با برخی کشورها به ایفای نقش پرداخته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر وزیر امور خارجه به این کشور در راستای توسعه روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های اقتصادی و به طور خاص علمی و از طرفی هم در جهت افزایش همکاری های منطقه ای میان دو کشور به حساب می آید.

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه خوبی که قطری ها در ایجاد و گسترش صلح منطقه‌ای داشته اند، این سفر هم می‌تواند به کاهش تنش ها در منطقه و افزایش صلح و ثبات و البته بالاتر رفتن سطح روابط دو کشور منجر شود.

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی دولت سیزدهم و در سفر دوره‌ای به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس دیشب وارد قطر شد؛ عمان مقصد بعدی سفر حسین امیرعبداللهیان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 14541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =