کد خبر 18020
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

روزشمار انتخابات

۲۹ روز مانده به انتخابات/ از لیست انتخاباتی روحانی تا مجاز شدن استفاده از رسانه‌های محیطی برای تبلیغات 

۲۹ روز مانده به انتخابات/ از لیست انتخاباتی روحانی تا مجاز شدن استفاده از رسانه‌های محیطی برای تبلیغات 

برخی سیاسیون با وجود رد صلاحیت در انتخابات به دنبال ارائه لیست های انتخاباتی برای ۱۱ اسفند هستند.

به  گزارش نمایندگان، بیست و نه روز تا یازدهم اسفند روز برگزاری انتخابات باقیمانده است و خبرها از هدفمندشدن لیست‌های جریان‌های سیاسی در انتخابات حکایت دارد.

 در همین زمینه روزنامه ایران مدعی شد: روحانی با لاریجانی و چند حزب اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس در اسفندماه لیست می‌دهد.

روزنامه ایران نوشت: با وجود ردصلاحیت اولیه حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق برای نامزدی مجدد در خبرگان، به‌نظر می‌رسد او قصد دارد اردوگاهی متشکل از نزدیکان دولتش و نیروهای چند حزب اصلاح‌طلب را برای حضور جدی در انتخابات ۱۱ اسفند سامان دهد.

پس از آنکه محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در نشستی خبری گفت: روحانی معتقد است نباید صندوق رأی را در همین شرایط رها کنیم، حالا سخنگوی این حزب از جلسات انتخاباتی اصلاح‌طلبان با نزدیکان علی لاریجانی و حسن روحانی خبر داده است.

 یک عده به "آقای باطله" رای می‌دهند

مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: گروه‌های مختلف مردم از هم‌اکنون تصمیم خود را مبنی بر شرکت‌کردن یا شرکت‌نکردن در انتخابات گرفته‌اند و شاید تبلیغاتی که در برخی رسانه‌ها برای تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی انجام می‌شود، اگر بی‌تأثیر نباشد، از تأثیر کمی برخوردار است.

مردم رأی‌دهنده به چند گروه تقسیم می‌شوند؛ گروهی به سرلیست‌ها نگاه می‌کنند و اگر مورد پسند بود، به کل لیست رأی می‌دهند.

گروهی، بیشتر در شهرهای کوچک مناسبات ایل و قبیله و تضادهای فردی و محلی را در نظر می‌گیرند و رأی آنها برای پیروزی هم‌مناسبتی‌های خودشان است و گروهی که معمولا اندک هستند، از فهرست‌های مختلف و افراد منفرد انتخاب و رأی خود را به صندوق می‌ریزند.

کسانی هم هستند که صرفا برای یادآوری وفاداری به جمهوری اسلامی یا هر دلیل دیگر به انتخابات روی خوش نشان می‌دهند؛ اما رأی آنها سفید و باطله است و به قول معروف به آقای باطله رأی می‌دهند.

 استفاده از رسانه‌های محیطی برای نامزدهای انتخابات مجاز شد

بنابر اعلام مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، استفاده از ابزار و رسانه‌های محیطی با رعایت ضوابط برای تبلیغات نامزدهای انتخابات برای نخستین بار مجاز شد.

انتقاد از اغماض شورای نگهبان از لغزش‌های اقتصادی کاندیداها

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا گفت: به عملکرد شورای نگهبان نقدی دارم چراکه برخی از افرادی که لغزش‌های اقتصادی دارند و با مراکز قدرت اقتصادی پیوند خوردند در این دوره انتخابات مقداری مورد اغماض قرار گرفت که این امر می‌تواند برای کشور بسیار مخاطره‌آمیز باشد.

قدرت گرفتن تندروها بسیار برای کشور خطرناک است چراکه هر اندازه تندروی افزایش پیدا کند، عقلانیت در حاشیه قرار می‌گیرد و طبیعی است که این تندروی‌ها بر روی تصمیم‌گیری‌ها تاثیر بگذارد و تصمیمات را دچار مانع و اختلال کند.

 کاهش مشارکت انتخاباتی از عملکرد دولت روحانی است

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی گفت: مردم در هر انتخاباتی به طور طبیعی به عملکرد گذشته نگاه می‌کنند و به عملکرد در آینده توجه ندارند.

حل مشکلات اقتصادی ۸ساله دوران روحانی نیازمنده حداقل ۵ یا ۶ سال زمان است.

کاهش مشارکت مردم در انتخابات ناشی از عملکرد دولت روحانی در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است؛ و در تمام حوزه‌ها عقب‌گرد داشتیم.

جبهه اصلاحات در هر انتخاباتی که زمینه رای آوری بر اساس عملکرد خودشان کاملا کم است، به دنبال فرافکنی هستند و مشکلات خود را بر گردن دولت و مسئولین نظام بی‌اندازند و رای نیاوردن خود را توجیح کنند.

مطبوعات و رسانه‌های اصلاح‌طلب در داخل کشور سعی کردند، با سیاه‌نمایی و بزرگ کردن ضعف‌ها در افکار عمومی جامعه، به سیاست‌های دشمنان خارجی برای کاهش مشارکت در انتخابات، کمک کنند.

انتهای پیام 

کد خبر 18020

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =