کد خبر 20281
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

قالیباف:

تنقیح و نسخ قوانین با دقت انجام می‌شود؛ نمایندگان در جریان جزئیات قرار می‌گیرند

 تنقیح و نسخ قوانین با دقت انجام می‌شود؛ نمایندگان در جریان جزئیات قرار می‌گیرند

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت تنقیح و نسخ قوانین، اظهار داشت که این فرآیند با دقت کامل توسط مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان،   محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در روند بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر درخصوص روند بررسی این طرح‌ها گفت که طرح‌های مربوط به فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه‌های مختلف در مرکز پژوهش‌ها و معاونت قوانین و کمیسیون های مربوطه با دقت بررسی شده است.

رئیس مجلس ادامه داد:  قانون مربوط به تنقیح قوانین نیز در سال ۸۹ به تصویب مجلس رسیده است،   امروز صبح قبل از شروع جلسه توضیح دادم که کار تنقیح با دقت انجام شده و امیدواریم با سرعت پیش برود تا ما بتوانیم ۵۲ قانون جامع را سروسامان دهیم و تورم قانون‌های بی‌جهت و متضاد کم شود همچنین قانون‌هایی که نسخ ضمنی شده تعیین تکلیف شود.

قالیباف تاکید کرد:  باید با دقت تنقیح و نسخ قوانین صورت گیرد،  اگر لازم باشد در یک جلسه مجلس شورای اسلامی، معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌ها درباره روند این کار به نمایندگان توضیح خواهند داد تا مطلع شوند.  باید ۱۲ هزار قانون تکراری، اضافه و باطل شده به درستی تنقیح و نسخ شود که در سیاست‌های قانون‌گذاری هم موضوع تنقیح قوانین مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر تذکر داد که تنقیح قوانین امری لازم است که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته است.

این نماینده ادامه داد:  سوال این است که ما چگونه باید اعتماد کنیم مثلا در گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار ۷۸ قانون را نسخ می‌کند. ما چگونه باید اطمینان کنیم مجموعه کسانی که در تنقیح قوانین کار می‌کنند به همه موارد دقت داشته باشند و این‌که آیا کمیسیون مربوطه تک تک قوانین را بررسی کرده یا خیر.

انتهای پیام

کد خبر 20281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =