کد خبر 20367
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵

کشوری در گفتگو با نمایندگان:

زمینه بازگشت اتباع غیرمجاز فراهم است/ از اتباع بهره‌کشی سیاسی و حقوقی می‌شود

زمینه بازگشت اتباع غیرمجاز فراهم است/ از اتباع بهره‌کشی سیاسی و حقوقی می‌شود

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: ساماندهی اتباع خصوصا اتباعی که غیرمجاز و غیرقانونیش در کشور هستند و زندگی میکنند ضروری است چرا که ازوجود این اتباع گاها بهره های شخصی، گاها مالی، گاها حقوقی و سیاسی می‌برند.

علی کشوری نماینده مردم جویبار،سوادکوه وقائمشهر و سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی، در مورد ساماندهی اتباع خارجی به خبرنگار نمایندگان، گفت: ساماندهی اتباع خارجی ازسالهای قبل تر باید صورت میگرفت، این نظر شخصی بنده است، اما کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی هنوز در این موضوع ورود نکرده و نظری نداده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود اظهار کرد: آن چیزی که مشخص است ساماندهی این اتباع است، خصوصا اتباعی که غیرمجاز و غیرقانونی در کشور هستند و زندگی میکنند و تعدادشان هم خیلی کم نیست و محل سواستفاده خیلی از افراد سودجو شده است، که ازوجود این اتباع گاها بهره های شخصی، گاها مالی، گاها حقوقی و سیاسی میبرند، اینها در درجه اول باید دستگاه های نظارتی و امنیتی و وزارت کشور ورود کند.

کشوری بیان کرد: این مسئله یک مسئله ای است که دغدغه خیلی از مردم است و باید سریع تر برطرف و ساماندهی شود.خیلی از این اتباع هستندکه باید دراین شرایط برگردند به کشورشان و یک زمانی بود که افغانستان درگیر مسائل جنگی و تروریستی بودولی الان ما آن شرایط را نداریم و بازگشت اتباع غیرقانونی خیلی راحت میتواند انجام گیرد.

انتهای پیام 

کد خبر 20367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =