کد خبر 20596
۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

رضایی خبر داد؛

بررسی ابعاد ترور شهید نصرالله و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی کمک اطلاعاتی می‌کنند
بررسی ابعاد ترور شهید نصرالله و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

جلسه کمیسیون ملی مجلس با حضور اعضای کمیسیون و مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه برگزار شد و اعضای کمیسیون بر اقدامات لازم در این زمینه تاکید کردند.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان در تشریح جلسه امروز این کمیسیون با موضوع «حوادث منطقه و همچنین ترور شهید سید حسن نصرالله و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان» گفت: در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه برگزار شد، اعضا نظرات خود را درباره مسائل روز کشور بیان کردند.

وی در همین رابطه افزود: یکی از فرماندهان سپاه قدس، تحلیلی را درباره شرایط موجود به ویژه در لبنان و حوادث اخیر در بیروت ارائه کرد و بیان کرد که حمله طوفان الاقصی زخم عمیقی بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کرده و شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای آن بوده است.

 آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی کمک اطلاعاتی می‌کنند

رضایی با اشاره به سخنان فرمانده قدس در این جلسه افزود: مقاصد رژیم صهیونیستی از حمله به غزه شامل انهدام حماس، آزادی اسرا و مدیریت نوار غزه بود، اما به هیچ یک از این اهداف در یک سال گذشته نرسیدند. رژیم صهیونیستی در تلاش است تا حزب‌الله را مهار کند تا امنیت مناطق شمالی اسرائیل تأمین شود. در این راستا، عملیات‌های امنیتی نیز در حال انجام است.  کشورهای عربی و غربی شامل آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی در این زمینه کمک اطلاعاتی می‌کنند.

وی تشریح کرد:  این رژیم از سال ۲۰۰۶ به دنبال ترور شهید سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان مقاومت بود و با دسترسی به فناوری‌های پیشرفته، اشراف اطلاعاتی بر رهبران مقاومت برقرار کرد.   فرمانده مذکور توان بازدارندگی حزب‌الله را حفظ شده دانست و اعلام کرد که این گروه امکان ادامه عملیات را دارد و آسیب جدی به آن وارد نشده است.

رضایی در تشریح سخنان مقامات وزارت امور خارجه در این جلسه افزود: مسئولین وزارت امور خارجه نیز تحلیلی از وضعیت کشور و اقدامات اخیر ارائه کردند و بر عدم تکرار حوادث مشابه و حمایت قاطع از مقاومت اسلامی لبنان تأکید کردند.

وی تصریح کرد: این جلسات فرصتی بود برای اعضا تا نگرانی‌های خود را ابراز کنند و بر لزوم همکاری بین جامعه اطلاعاتی و دیگر نهادها تأکید کنند.

انتهای پیام

کد خبر 20596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =