کد خبر 20766
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱

ذاکر در گفتگو با نمایندگان:

فیلترشکن‌ها هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل کرده است

فیلترشکن‌ها هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل کرده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون صنایع و معادن بر لزوم تعدیل فیلترینگ تأکید کرد و گفت فیلترینگ هزینه‌های سنگینی برای مردم داشته است.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان گفت:  در جلسه کمیسیون صنایع و معادن، سوالات متعددی درباره موضوع فیلترینگ مطرح شد. وی افزود:  اعضای کمیسیون بر این نکته تأکید کردند که این قضیه باید به‌طور جدی تعدیل شود؛ زیرا برآوردها نشان می‌دهد که فیلترینگ سالانه بیش از ۹۰ میلیارد تومان برای مردم هزینه به همراه دارد. 

ذاکر تصریح کرد: به‌طور خاص، هر ایرانی به طور متوسط یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند. این پرسش مطرح شد که این پول‌ها به کجا می‌روند و چه کسانی از این وضعیت بهره‌برداری می‌کنند. برخی افراد با فروش فیلترشکن‌ها از این شرایط سود می‌برند و این موضوع نیازمند بررسی جدی است. 

وی همچنین گفت: پیشنهاد شد که شورای عالی امنیت ملی باید اقداماتی انجام دهد تا افرادی که در معرض آسیب قرار دارند، تحت محدودیت‌هایی قرار گیرند، به‌ویژه برای دانش‌آموزان و نوجوانان، تا آزادی بیشتری برای دسترسی به اطلاعات داشته باشند. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان خاطرنشان کرد:  آقای وزیر تأکید کردند که این موضوع به شورای امنیت ملی گزارش شده، اما هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نشده است و باید اجازه ندهیم تجارب تلخی که در لبنان رخ داده، در کشور ما تکرار شود. 

انتهای پیام

کد خبر 20766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =