کد خبر 2175
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

نادری طی نامه‌ای به کاظمی:

تمهیدات لازم برای ادامه تحصیل اتباع خارجی فراهم شود

تمهیدات لازم برای ادامه تحصیل اتباع خارجی فراهم شود

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای ادامه تحصیل اتباع خارجی شد.

به گزارش  نمایندگان ما،  احمد نادری نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، طی نامه هایی جداگانه به سرپرست آموزش و پرورش، خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای ادامه تحصیل اتباع خارجی و اتباع بدون مدرک تحصیلی شد.

نماینده مردم تهران، ضمن امیدواری به بازگشایی مدارس در روزهای آتی تاکید کرد: برخی دانش آموزان اتباع خارجی مانند سال گذشته برای تهیه کتب درسی و ثبت نام در مدارس دچار مشکل هستند و سامانه های سیدا و سنا صرفا با کدملی کاربری دارند که عملا ثبت نام دانش آموزان را غلیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری دچار مشکل می سازد.

نادری افزود: ایجاد سازگاری یکپارچه و سهل الوصول برای دانش اموزان اتباع خارجی سبب عدالت آموزشی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به عدم صدور کارت آمایش در دوسال گذشته، باید روشی فراگیر با هماهنگی وزارت کشور برای دانش آموزان اتباع خارجی در این رابطه داشت.

تحصیل بدون مدرک دانش اموزان اتباع خارجی برای خلاف عدالت آموزشی است.

همچنین نائب رئیس مجلس، طی نامه ای به سرپرست آموزش و پرورش، بر لزوم اجرای عدالت آموزشی در خصوص دانش اموزان افغانستانی تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با توجه به گذشت دو هفنه از شروع مدارس و مهاجرت اتباع افغانستانی در مرداد ماه به ایران، دانش آموزان اتباع افغانستانی نتوانستد در مدارس ثبت نام کنند، یا مدارسی که آنان را ثبت نام کرده اند به بهانه تکمیل ظرفیت از ثبت نام نهایی سرباز می زنند.

وی بیان کرد: این رویه که دانش آمورزان اتباع خارجی به صورت خودخوان یا در مدارس خودگردان ادامه تحصیل می کنند، خلاف عدالت آموزشی است و با توجه به عدم کد دانش آموزی و در نتیجه عدم صدور مدرک تحصیلی برای این نوع از دانش آموزان، با این رویه در سال اینده دچار مشکل خواهیم شد.

گفتنی است امسال به دلیل صدور دور هنگام برگه حمایت تحصیلی و ورود پناهجویان به مدارس با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم.

انتهای پیام

کد خبر 2175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =