کد خبر 19799
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸

زنگنه:

عمده وزرایی که توسط دکتر پزشکیان معرفی می‌شوند، حداقل ۵۰ درصد رای خواهند داشت

 عمده وزرایی که توسط دکتر پزشکیان معرفی می‌شوند، حداقل ۵۰ درصد رای خواهند داشت

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: عمده وزرایی که توسط دکتر پزشکیان معرفی می‌شوند، حداقل ۵۰ درصد رای خواهند داشت، در مجلس حدود ۹۵ الی ۱۰۰ نفر عضو فراکسیون مستقلین و اصلاح‌طلبان هستند که به سمت دولت فعلی گرایش دارند.

به گزارش نمایندگان،  محسن زنگنه با اشاره به رابطه احتمالی دولت و مجلس با توجه به اینکه این دو به لحاظ سیاسی از دو گرایش مختلف هستند، اظهار کرد: اصولا بر خلاف تصویری که شکل گرفته، فضای سیاسی حاکم بر مجلس متعادل است و نگرش‌ها و برخوردهای تند در مجلس‌ ضریب ندارد. روابط بین مجلس و دولت خارج از فضای سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا تعریف می‌شود و نکاتی که رابطه دولت و مجلس را می‌سازد، مسائل دیگری است که فضای خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم نیز انقلابی بود و بدون مشکل خاصی با دولت روحانی کار کرد، افزود: مجلس یازدهم یک سال با آقای روحانی کار کرد و در این یک سال، فضای تندی که همه منتظر بودند و فکر می‌کردند آقای روحانی استیضاح و وزرای آن به چالش کشیده می‌شوند، وجود نداشت. فضای مجلس چندان شبیه تصویری که توسط رسانه‌ها مخابره می‌شود، نیست و همه مجالس فضای متعادل‌تری نسبت به تصویری که از آنان ساخته می‌شود، دارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به وجود طیف نیروهای اصولگرا و انقلابی در مجلس، بیان کرد: طیف نیروهای اصولگرا و انقلابی وظیفه خود می‌دانند که طبق تاکیدات رهبر انقلاب، با دولت همراهی کنند. لذا اینکه عده‌ای فکر می‌کنند اکثریت مجلس به لحاظ سیاسی در مقابل آقای پزشکیان هستند و برای دولت چهاردهم ایجاد چالش خواهند کرد، درست نیست. 

زنگنه با بیان اینکه عمده وزرایی که توسط دکتر پزشکیان معرفی می‌شوند، حداقل ۵۰ درصد رای خواهند داشت، گفت: در مجلس حدود ۹۵ الی ۱۰۰ نفر عضو فراکسیون مستقلین و اصلاح‌طلبان هستند که به سمت دولت فعلی گرایش دارند، حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان متغیر اند، تعدادی هم فارغ از اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن وزیر پیشنهادی، به قومیت او نگاه می‌کنند و بر این اساس رای می‌هند. با این حساب، وزرایی که از سوی دولت معرفی شوند تقریبا رأی ۵۰ درصد مجلس را دارند و جای نگرانی نیست، مگر اینکه فردی در بین وزرای پیشنهادی، ناکارآمدی محرز و مسائل اقتصادی داشته باشد که مجلس فراتر از نگاه حزبی و قومی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی اگر وزیری معرفی شود که جریان اصولگرای واقعی با آن زاویه داشته باشد، احتمالا وزیر در لبه رای ۵۰ درصدی قرار گیرد و اگر هم که فراکسیون نیروهای انقلاب و جریان اصولگرا نسبت به فرد اقبال داشته باشند، وزرا با رای حدودی ۲۰۰ به بالا انتخاب می‌شوند. دکتر پزشکیان خود در مجلس حضور داشته و به فضای مجلس آشنایی دارد و باتوجه به روحیاتی که دارند، بعید می‌دانم در انتخاب و رای اعتماد به وزرا با چالش خاصی مواجه شویم. 

انتهای پیام 

کد خبر 19799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =