کد خبر 20119
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

مصطفوی به نمایندگان خبر داد

رایزنی و مذاکره کمیسیون آموزش مجلس با رئیس‌جمهور برای لفو مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

رایزنی و مذاکره کمیسیون آموزش مجلس با رئیس‌جمهور برای لفو مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

سید ابوالحسن مصطفوی با بیان اینکه ما موافق لغو و تغییر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم، گفت: ما با رئیس جمهور در این باره صحبت کردیم و چندین بار گفتیم و باز هم پیگیری خواهیم کرد.

سید ابوالحسن مصطفوی نماینده مردم رزن و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار نمایندگان، در واکنش به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تاثیر قطعی معدل گفت: دانش آموزانی که کنکور دادند یا قصد کنکور دادن دارند با این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شرط معدل قطعا ضرر خواهند کرد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با تصویب این مصوبه بیشترین سود را کسانی می‌برند که وضع مالی خوبی دارند، چرا که میتوانند مدرسه های بهتری بروند و کلاس های اضافه برسازمان ثبت نام کنند ودر نتیجه معدل بالایی خواهند داشت و کنکور هم به نفع آنها خواهد بود؛ اما دانش آموزانی که در روستا زندگی میکنند، امکانات و مدارس خوبی ندارند،ضرر خواهند کرد، چون قدرت هزینه کردن و پرداخت کلاس های آنچنانی و گران را ندارند و مدارسشون دولتی هست ما همیشه گفتیم عدالت و آموزش رایگان و یکسان برای همه ولی عدالت در اینجا رعایت نشده است.در کل یکسری راضین و یکسری ناراضی ولی حق خیلی از بچه ها در این مورد ضایع میشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با این مصوبه مخالف هستند ولی کاری نمیتوانند انجام بدهند. ما با رئیس جمهور دراین مورد صحبت کردیم و چندین بار گفتیم و باز هم خواهیم گفت.ما موافق لغو و تغییر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. 

سید ابوالحسن مصطفوی عنوان کرد: فقط قشر مرفه می‌توانند معدل خوب بگیرند و با این مصوبه کنکور به نفع اینها خواهدبود. قشر روستایی از صبح سرکارو بی بضاعت هستند و وقت کافی برای درس خواندن ندارند، دانش آموزان روستایی و شهرستانهای کوچک به دلیل کمبود امکانات و هزینه نمیتوانند خودشان را به بچه هایی که امکانات دارند برسانند لذا اقدام اصلی و تاثیر گذار از طریق رئیس جمهور باید داده شود.

انتهای پیام

کد خبر 20119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سونا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    4 0
    کی میخوان لغو کنن وقت گل نی؟! میخوان بچهای ۱۴۰۴ هم به اتیش بکشن بعد!؟!!!!
  • مبینا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    3 0
    خواهان لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۴ هستیم
  • زهرا بهبودی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    2 0
    باسلام به نظرم سه سال نهایی با تصحیح سلیقه ای بی عدالتیه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 0
    خواهان لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۴ هستیم