کد خبر 20120
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

هاشمی در گفتگوبا نمایندگان:

با تاثیر قطعی معدل در کنکور مخالفیم/ نظر کمیسیون آموزش حذف شرط معدل است

با تاثیر قطعی معدل در کنکور مخالفیم/ نظر کمیسیون آموزش حذف شرط معدل است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تلاش کمیسیون آموزش براین است که معضل تاثیر قطعی معدل در کنکور حل شود و طبیعتا مخالف این مسئله است.

سیدحسن هاشمی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار نمایندگان، در واکنش به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیرقطعی معدل گفت: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در خصوص تاثیرمعدل و کنکور لازم الاجرا هست و فعلا اجرا میشود، منتهی دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی مباحثی را مطرح کرده و کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس هم در این خصوص اظهارنظرها وجلساتی داشته است.

نماینده مردم  بیرجند در مجلس عنوان کرد: بنده با صرف نظر از اظهارنظرهای مربوط به قوانین و مقررات مربوطه، در واقع انتقادات فراوانی به تاثیر معدل درکنکور وجود دارد که وقتی انسان آنها را بررسی میکند، به صورت کارشناسی اعتراضات را موجه میداند؛ به عنوان مثال در شهرستان‌ها و روستاهای دور افتاده که شرایط آموزشی یکسان نیست عدالت آموزشی حکم می‌کند که ماقوانین و مقرراتی ایجاد کنیم که اقصی نقاط کشور در این رقابتی که وجود دارد مقبول نشوند.

وی در همین راستا افزود: در شهرستانهای دور فضاهای آموزشی و معلمین متفاوتند و حتی سالن های برگزاری امتحانات نسب به تهران و شهرهای بزرگ متفاوت هستند. در شهرهای بزرگ امتحانات زیر کولر و دمای مطلوبی برگزار میشود،اما داریم در محل های امتحانی که بدون سیستم خنک کننده و دمای پنجاه درجه برگزار میشود و تحمل این شرایط بسیار سخت است و مضاف براین طبیعتا نحوه برگزاری امتحانات نهایی هم متفاوت است.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد: ما وقتی درخصوص کنکور پیشرفته ترین تجهیزات جهانی را خریداری میکنیم بازهم میگوییم خطاهایی وجود دارد. طبیعتا امتحانات نهایی‌ای که برخوردار از این امکانات امنیتی نیستندضریب امنیتی آن بسیارپایین است. درسته برخی دوستان میگویندما تلاش کردیم و امتحانات خوب برگزار شده است ولی باید بپذیریم آزمونی که قرار است در کنکورموثر باشد امنیت آزمون باید همسان با امنیت کنکور باشد، بنابراین بنده شرط تاثیرمعدل در کنکور را درشرایط عادی و درشرایط فعلی عادلانه نمیبینم و این را خلاف عدالت آموزشی که درواقع حق مسلم افراد در اساس قانون اساسی ماهست می دانم.

سیدحسن هاشمی افزود: مادر جهان جز کشورهایی هستیم که آموزش رایگان رو داریم و طبیعتا نگاه ما با آموزش و حتی قانون اساسی هم با قوانین اساسی دنیا هم مترقی هست، لذا انتظار ما براین هست که جوانها و نوجوانهای ما که به سن کنکور و امتحان میرسند این عدالت آموزشی را درک بکنند. مضافا ما مراجعینی داریم دررشهرستانها که مشکلاتی دارند و نمیتوانند به دلایلی آزمون و امتحان بدهند من سوالم این است در کجای دنیا اینقدر به دانش آموز فشار روحی و روانی وارد میکنند؟این تکلیف مالایتاق هست.

نماینده مردم بیرجند گفت: با تاثیرقطعی معدل در شرایط فعلی مخالفم این مصوبه ضدعدالت آموزشی است. واین برای مناطق محروم مشکلات بیشتری بوجود می آورد.

هاشمی گفت: در جلسات متعددی که داشتیم نظر کمیسیون آموزش حذف شرط معدل است، منتهی چون این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، طبیعتا عزم شورای عالی انقلاب فرهنگی را میطلبدکه به صورت کارشناسی تر و میدانی صرفا تهران را نبینیم که همه اینها با عدالت آموزشی مغایرت دارد.

عضوکمیسیون آموزش  و  تحقیقات  اظهارکرد: تلاش کمیسیون آموزش   و  تحقیقات تلاشش براین است که این معضل حل بشود، و طبیعتا مخالف این مسئله است، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودندکه تغییری ایجاد نخواهدشد ولی اگر ایراداتی داره قطعا برطرف خواهد شد. 

انتهای پیام 

کد خبر 20120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماوی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    5 0
    #لغو_تاثیر_قطعی_معدل_در_کنکور_۱۴۰۴
  • سورینا IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 0
    خواستار لغو تاثیر معدل .یا .اصلاح تاثیر معدل فقط پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۴ هستیم امروز قشر بزرگ کنکوری‌ها شامل دانش‌آموزان، پشت کنکوری‌ها و خانواده‌ها به سبب این تغییرات کارشناسی نشده با مشکلات و دغدغه‌های مضاعف نسبت به گذشته روبه‌رو شده‌اند.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 0
    لغوتاقیرقطعی معدل
  • امید IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 0
    تاثیر قطعی معدل در کنکور، آموزش واخلاق کشور رو نابود خواهد کرد.کنکور ب همان روال قبل از ۴۰۲بهترین حالت ممکن برای این آزمون است.