کد خبر 20440
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

توسلی:

‌وقفی‌ بودن املاک کبودراهنگ و لالجین مانع توسعه شهر شده است

‌وقفی‌ بودن املاک کبودراهنگ و لالجین مانع توسعه شهر شده است

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: وقفی بودن املاک کبودراهنگ و لالجین مانع توسعه شهر شده و این امر موجب شده سرمایه‌گذاران حاضر به هزینه کردن در شهری که املاکش سند ثبتی ندارد؛ نباشند.

به گزارش نمایندگان، فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۲۴۰ هکتار از زمین‌های کبودراهنگ و بخش قابل توجهی از زمین‌های لالجین اوقافی هستند و این موضوع مانع بزرگ رشد و توسعه شهر شده است و مردم هم نمی‌توانند ساخت‌و ساز کنند و این مشکلات همواره طی سالیان متمادی مردم را به شدت آزار می‌دهد.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بسیار بالا در زمینه گردشگری در کبودراهنگ و لالجین، سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق از خود نشان نمی‌دهند؛ کدام سرمایه‌گذار به هزینه کردن در شهری رغبت دارد که املاکش سند ثبتی ندارد؟

توسلی با بیان اینکه بنده از روز اول این‌ موضوع را پیگیری کرده‌ام، تصریح کرد: در این رابطه جلسات متعددی برگزار شده تا سازمان اوقاف فکری برای مرتفع شدن مشکل اوقافی بودن این دو شهر داشته باشند و این قضیه و داستان تا جایی پیش رفت که رئیس جمهور فقید شهید آیت‌الله رئیسی در سفر به استان همدان نیز به حل این معضل تأکید کردند.

وی در ادامه گفت: بنده همچنان با جدیت پیگیر حل مشکل اساسی اوقاف در حوزه انتخابیه هستم و از سازمان اوقاف هم بارها درخواست شده است که انعطاف بیشتری در خصوص زمین‌های معین شده از سوی منابع طبیعی داشته باشد تا بتوانیم مشکل مردم را حل و فصل کنیم.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، خاطرنشان کرد: در این دیدار مشکلات مردم به دلیل وقفی بودن املاک و زمین‌های شهرهای کبودراهنگ و لالجین و تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه را برای رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور کاملا تشریح کردم.

توسلی ادامه داد: در این دیدار درباره تعدادی از موقوفات منطقه که در اختیار سازمان اوقاف است تاکید کردم که باید درآمدهای این اماکن برای منطقه هزینه شود و اجاره ماهانه آن نیز طبق وصیتی که وقف‌کنندگان داشتند برای کمک به مساجد، ایتام و سایر مسائلی که در وقف‌نامه درج شده است هزینه و پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در این نشست نسبت به پرداخت به موقع و متناسب اجاره بهاء موقوفات منطقه تأکید و مقرر شد که در محل‌های مشخص شده وقف‌نامه هزینه شود، یادآور شد: رئیس سازمان اوقاف کشور نیز با اشاره به مسائل خاص وقف آمادگی سازمان را برای پیگیری حل مشکلات مربوطه اعلام کرد و مقرر شد که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در درون استان راهکارهای حل مشکلات بررسی و اقدامات لازم انجام بگیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 20440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =