کد خبر 20129
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

ظهره‌وند در گفتگو با نمایندگان:

تخلف سازمان بورس محکوم است/ رییس سازمان بورس باید بازداشت شود

تخلف سازمان بورس محکوم است/ رییس سازمان بورس باید بازداشت شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تخلف صورت گرفته در سازمان بورس محکوم است. این یک سوءاستفاده است که می‌توان آن را رانت یا سوءاستفاده نامید. اگر رییس سازمان بورس برخلاف مقررات عمل کرده باشند، باید بازداشت شود.

ابوالفضل ظهره‌وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان با اشاره به اینکه تخلف صورت گرفته در سازمان بورس به‌طور کلی محکوم است، گفت: در واقع، این یک سوءاستفاده است که می‌توان آن را رانت یا سوءاستفاده نامید. اما باید پرسید چرا ساختار سازمان بورس ما باید این‌قدر غیر ضابطه‌مند و بدون نظارت و حساب و کتاب باشد که این‌گونه اتفاقات به‌راحتی شکل بگیرد.
وی افزود: این مسائل باید در اساسنامه و مرامنامه پیش‌بینی شده باشد. خلأ ناشی از نبود این مقررات و ضوابط اجازه می‌دهد که افراد سوءاستفاده کنند و به نظر می‌رسد تمایل وجود دارد که این خلاف‌ها باقی بماند. حالا یا در عزل  و نصب ها، یا در دسترسی به منابع و استفاده از این موارد مطرح است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: همین تخلفات در بانک‌ها هم دیده می شود؛ بخش بزرگی از وام‌هایی که داده می‌شود، از طرف بانک ها به کارمندان خودشان اعطا می‌شود. این یک نوع رانت است. چرا نباید این موضوع ضابطه‌مند شود؟

ناکارآمدی در ساختار وجود دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: خلأهای مقرراتی و ضوابط و قوانین، باعث می‌شود سوءاستفاده‌ها، ناکارآمدی و فساد شود. اگر رییس سازمان بورس برخلاف مقررات عمل کرده باشند، باید بازداشت شوند و اگرعملکرد آن‌ها خلاف قانون باشد باید برخورد شود. ایشان نامردی کرده‌اند و متاسفانه در کشور ما سوءاستفاده وجود دارد

ظهره‌وند ادامه داد: در موضوع واگذاری‌ها، الان می‌گویند ۶۰ درصد خصوصی‌سازی‌ها مشکل‌دار بوده است. نبود قوانین باعث می‌شود که کسی که باید این ساختار را شکل دهد، یا ناکارآمد و ضعیف بوده است یا عمداً این مدیران را منصوب می‌کنند که این خلأ برای سوءاستفاده باقی بماند.

وی گفت: ناکارآمدی را در عزل  نصب های مدیران شاهد هستیم این مشکل ملی شده و ناامیدی مردم را به همراه دارد. ناکارآمدی در ساختار وجود دارد و هر دم از این باغ بری می رسدو اخبار و اطلاعات جدیدی بیرون از تخلفات به گوش می رسد.

انتهای پیام

کد خبر 20129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =