کد خبر 12424
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

پاک فطرت در گفتگو با نمایندگان: 

اولویت‌های کمیسیون آموزش در سال ۱۴۰۲/ اجرای رتبه‌بندی پیگیری می‌شود 

اولویت‌های کمیسیون آموزش در سال ۱۴۰۲/ اجرای رتبه‌بندی پیگیری می‌شود 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اولویت‌های اساسی این کمیسیون در سال جاری را تشریح و بر ضرورت اجرای دقیق قانون رتبه‌بندی تاکید کرد. 

علیرضا پاک فطرت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، درباره اولویت‌هایی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید در سال جدید مورد توجه قرار دهد، اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس باید امسال اقدامات زیادی را در دستورکار خود قرار دهد. 

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن امروز شمشیر خود را به سمت آموزش کشور گرفته است، همه هدفش آن است که سیستم آموزشی ما را مختل کند و به تعطیلی بکشاند و می خواهد مدارس ما تعطیل شود و دانش‌آموزان و نوجوانان ما را با خود همراه کند، ما باید برنامه‌هایی برای خنثی کردن اهداف شوم آنان داشته باشیم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون آموزش مجلس باید در وهله اول حمایت‌های لازم را از آموزش و پرورش داشته باشد و لازم است از معیشت معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش حمایت شود. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع رتبه بندی معلمان به صورت جدی از سوی مجلس در حال پیگیری است و باید این موضوع در سال جاری هم پیگیری شود تا رتبه بندی معلمان بهتر انجام شود. 

پاک فطرت تاکید کرد: رتبه بندی کار سختی است و امروز وزارت علوم به طور متوسط سالانه ۵ تا ۶ هزار استاد بیشتر نمی تواند رتبه بندی کند و ارتقا دهد بر این اساس رتبه‌بندی در آموزش و پرورش هم بسیار سخت است. 

وی بیان کرد: ما حدود ۸۷۰ هزار معلم داریم که باید رتبه بندی شوند و باید مدارک آنان ارائه شود و گروه‌های ممیزی این مدارک را بررسی و کنترل کنند و رتبه ها را بررسی کنند و سپس این موضوع در معیشت و رتبه آنان اثر خواهد گذاشت. این کار زمان بر است اما قانون رتبه‌بندی باید به طور دقیق اجرا شود. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم دیگر که باید در سال جاری مورد توجه قرار گیرد آن است که ما باید از آموزش تئوری که امروز داریم، نجات پیدا کنیم و به سمت فنی و حرفه ای و هنرستان ها برویم، چرا که الان بسیاری از دانش‌آموزان پس از آن که مدرک دیپلم می گیرند، حرفه خاصی بلد نیستند و این رویه غلط است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز همه تصور می‌کنند که باید فقط دکتر و مهندس شوند در صورتی که ما نیازمند تکنسین هم هستیم و به ازای هر مهندس باید دو تا سه تکنسین داشته باشیم. 

پاک فطرت تاکید کرد: مجلس باید سیستم های تشویقی بگذارد و از وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم بخواهد که مقداری بودجه ها را به این سمت سوق دهند. الان مربی های فنی و حرفه‌ای ما که در هنرستان و مراکز فنی و حرفه ای آموزش می‌دهند، متاسفانه حتی رتبه بندی هم شامل آنان نشده است. یکسری از قوانین ما باید اصلاح شود و باید از این افراد هم حمایت بیشتری شود. 

وی اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باید در سال جاری بازدیدهای میدانی و اقدامات نظارتی خود را بیشتر کند. همچنین باید کیفیت نظام آموزشی هم مورد توجه قرار گیرد و سیستم آموزشی ما باید به سمت عدالت برود، به این صورت که در محروم‌ترین نقاط کشور هم باید همان‌گونه آموزش داده شود که در بهترین مدارس تهران اتفاق می افتد. باید بتوانیم کلاس های کنکور رایگان و مجازی برای نقاط محروم در نظر بگیریم تا دانش‌آموزان این مناطق هم بتوانند با دانش‌آموزان مناطق برخوردار کشور در کنکور رقابت عادلانه داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 12424

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =