کد خبر 18026
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶

روزشمار انتخابات؛

۲۸ روز تا انتخابات/ شرکت در انتخابات واجب شرعی است/ منتفی شدن ائتلاف لاریجانی و روحانی برای ارائه لیست

۲۸ روز تا انتخابات/ شرکت در انتخابات واجب شرعی است/ منتفی شدن ائتلاف لاریجانی و روحانی برای ارائه لیست

در حالی که در روزها و هفته‌های اخیر خبرهایی از شکل گیری ائتلاف رییس مجلس دهم با رییس جمهوری دولت دوازدهم به گوش می‌رسید، اکنون ائتلاف حسن روحانی و علی اردشیر لاریجانی برای ارائه لیست انتخاباتی منتفی شده است.

به گزارش نمایندگان، کمتر  از یک ماه تا انتخابات یازدهم اسفند باقی مانده است. هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم شتاب جریان‌ها برای ارائه لیست و ترغیب به مشارکت بیشتر افرایش می‌یابد به طوری که خبرها از شکل‌گیری ائتلاف ها حکایت دارد و برخی از منتفی شدن آنها.

ائتلاف لاریجانی و روحانی برای ارائه لیست منتفی است

منصور حقیقت‌پور کارشناس سیاسی و از نزدیکان علی لاریجانی درباره ادعای اخیر روزنامه ایران مبنی بر اینکه لاریجانی و روحانی قرار است با یک ائتلاف برای انتخابات مجلس لیست ارائه دهند، می‌گوید: با توجه به وضعیتی که در صحنه انتخابات داریم، ظرفیتی برای جریان اصلاحات و معتدل‌ها و میانه‌رو به طور جدی وجود ندارد که بخواهند با هم ائتلاف کنند. بحث ائتلاف منتفی است.

ائتلاف زمانی می‌تواند رخ دهد که آنها در سبد رای‌شان آورده‌ای داشته باشند. این دو لیستی که اعلام شده اند پلو و خورش نیستند بلکه سالاد هستند، یعنی تامین کننده نیازهای اصلی فضا و انتخابات نیستند.

تعیین سقف صلاحیت با مردم و تعیین کف با شورای نگهبان است

سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران گفت: حق‌الناس برای شورای نگهبان مهم است. با این نگاه در شورای نگهبان سعی می‌کنیم شکایات و اعتراضات را بررسی کنیم. اطمینان می‌دهم که ۱۲ نفرِ فقیه شورای نگهبان، دین‌شان را به دنیای خود و به دنیای دیگران نمی‌فروشند.

به کاندیداهای تأییدصلاحیت‌شده نیز می‌گویم باغ سبز دروغین نشان‌دادن، اسراف و هم‌چنین تخریب دیگران برای رأی‌آوری در شأن شما نیست.

 تایید صلاحیت بیش از ۱۳ هزار داوطلب انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت :از همه احزاب قانونی، اقوام، مذاهب و حتی اقلیت‌های دینی رسمی کشور نیز داوطلب تایید شده داریم.

این امر نوید دهنده افزایش مشارکت در انتخابات است.

تا این لحظه ۱۳ هزار و ۲۶۷ داوطلب برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده‌اند که این رقم احتمالا افزایش خواهد یافت.

افزایش قدرت جمهوری اسلامی با حضور حداکثری مردم در انتخابات

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: اگر در ایران مشکلات گرانی وجود دارد، وضعیت دشمن از ما بدتر است. یکی از راه‌های درآمد اسرائیل از صنعت توریسم بود که سالانه بین ۱۵ تا ۲۱ میلیارد دلار درآمد داشت، اما از زمان عملیات غزه، این صنعت کاملا تعطیل شد.

افرادی هم که در حال جنگ هستند، کارگران کارخانه‌های تعطیل شده بر اثر آتش حزب الله هستند. اقتصاد اسرائیل دچار رکود شده است.

دشمن به شدت هراس پیدا کرده است. حضور حداکثری مردم در انتخابات، قدرت ضربه زدن جمهوری اسلامی به دشمنان را افزایش خواهد داد.

شرکت در انتخابات یک واجب شرعی‌ست

امام جمعه مشهد گفت: مشارکت سیاسی به‌عنوان یک تکلیف و فراتر از حق مطرح است و این‌طور معنا می‌شود که مسلمان در هر چیز مربوط به امور اجتماعی خود باید دخالت مؤثر داشته باشد. اینجاست که انتخابات تبدیل به یک واجب شرعی می‌شود.

حداقل هدف گزاری دشمن برای انتخابات امسال این است که مردم را از جایگاه پشتوانه و پشتیبان نظام خارج کند.  

برادران، حقیقت امروز جهان ما این است که سرنوشت اسلام به سرنوشت نظام گره خورده و دعوت سراسری برای ارتقای مشارکت، مسئولیت همه کسانی است که می‌توانند اثری بر مردم داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 18026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =