کد خبر 20154
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

رحماندوست در گفتگو با نمایندگان:

مجلس در صورت ضرورت برای قانونمندی فضای مجازی ورود می‌کند

مجلس در صورت ضرورت برای قانونمندی فضای مجازی ورود می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فضای مجازی کشورضابطه مند است و دستگاه های ذی ربط این فضا را مدیریت می کنند. اگر نیاز به قانون مصوب و نظارت مجلس باشد، مجلس ورود پیدا می کند.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان درباره قانونمندی فضای مجازی گفت: درحاکمیت همه کشورهای دنیا واردات و صادرات کالاهایی مثل برنج و سیب زمینی چارجوب های خاصی وجود دارد  و واردات و صادرات اطلاعات نیز از کانال و دروازه فضای مجازی صورت می گیرد و طبق قاعده، نیازی به قانون در این مورد نیست.

وی افزود: در بسیاری ازکشورها فضای مجازی محدود شده است و اینکه درمجالس آنها بخواهند قانونی برای این فضا تصویب کنند دیده نمی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:  اگر مجلس به یک موضوع ورود پیدا کند تا ارائه طرح و تصویب قانون ۶ تا ۹ ماه زمان برای بررسی و تدوین لازم است.

رحماندوست افزود: فضای مجازی ضابطه مند است و همانگونه که در مورد کالاهای موجود در بازار، تعزیرات حق دارد که دخالت کند و مدیریت کند دستگاه های ذی ربط در حوزه فضای مجازی این کار را انجام می دهند و مدیریت می کنند. اگر نیاز به قانون مصوب و نظارت مجلس باشد، مجلس ورود پیدا می کند.

انتهای پیام

کد خبر 20154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =